پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید فرزندان خود را بر اساس جهان‌بینی الهی تربیت کرده و تلاش کنیم آن‌ها را به‌عنوان سرباز امام زمان (عج) تربیت کنیم تا این کودکان در آینده حاج قاسم‌های کشور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جشن نماز و عبادت نونهالان در بجنورد، با اشاره به اهمیت دوران طفولیت در تربیت، اظهار کرد: دوران کودکی زمانی است که بذر شخصیت بچه‌ها پاشیده می‌شود، ازاین‌رو باید بذر معنویت را در جان آن‌ها بریزیم تا به‌تدریج رشد و نمو یافته و بالنده شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام راحل در ۱۵ خرداد ۴۲ فرمود سربازهای من اکنون در گهواره هستند و به‌درستی هم این‌گونه شد و کودکان آن دوره در سال ۵۷ در رکاب امام خمینی (ره) علیه رژیم ستم‌شاهی به میدان آمدند و امروز هم ما باید همین‌گونه کار کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن نمی‌خواهد سرباز ولایت در کشور تربیت شود؛ زیرا ضرب شصت سربازان ولایت را در دفاع مقدس تجربه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی و جهادی نتیجه و ثمره تربیت اسلامی و ولایی است، افزود: به همین دلیل در بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا نخستین مطلبی که آمده این است که از امام و ولایت جدا نشوید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این‌ها همه دست‌پرورده ولی زمان بودند که حاضر بودند جان خود را برای ایران و اسلام فدا کنند؛ ازاین‌رو ماهم باید فرزندان خود را دست‌پرورده ولی‌فقیه تربیت کنیم تا بتوانند برای امام عصر (عج) سربازی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم پیرامون تربیت اسلامی و انقلابی، اظهار کرد: رهبری در بیانیه گام دوم بر روی سه محور خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید کرده‌اند؛ ازاین‌رو ما باید امروز به قله بلندی به نام تمدن اسلامی بیندیشیم.

وی اضافه کرد: باید فرزندان خود را بر اساس جهان‌بینی الهی تربیت کرده و تلاش کنیم آن‌ها را به‌عنوان سرباز برای امام زمان (عج) تربیت کنیم تا این کودکان در آینده حاج قاسم‌های کشور باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: هرچقدر بر روی کودکان خود سرمایه‌گذاری کنیم نتیجه می‌گیریم؛ چراکه یادگیری‌ها در کودکی ماندگار بوده و می‌تواند چراغ راه و روش فرد در طول حیات باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha