شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع)

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: طلاب باید با افکار و مبانی انقلاب و امام راحل مأنوس بوده و آشنایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی رسالت علما و روحانیت سنگین تر شد، گفتند: باید وظایف خود را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم.

ایشان با تأکید بر لزوم شناخت زمان و اقتضائات آن افزودند: بر اساس روایات انسان عاقل و خردمند باید زمان و وظیفه خود را بشناسد و در راستای انجام وظیفه گام بردارد، امام صادق(ع) می فرماید کسی که با زمان خود آگاه باشد هرگز گرفتار شبهات نمی شود و راه خود را درست تشخیص می دهد.

معظم له با بیان این که در جامعه اسلامی باید گروه هایی وجود داشته باشند تا مردم را به خیر و سعادت دعوت کنند، اظهار داشتند: سابقا کار علما به درس و بحث محدود می شد اما با پدید آمدن انقلاب اسلامی وظایف روحانیت بیشتر شد و علما باید برای دستورات الهی و مقابله با دشمن قیام کنند.

ایشان ادامه دادند: علمای شیعه وظیفه دارند در برابر تهاجمات دشمنان اسلام به ویژه هجمه های فکری و اعتقادی ایستادگی کنند، این که اسلام بر فقاهت تأکید می کند یعنی باید ابعاد گوناگون دین را به درستی بشناسیم و برای جامعه تبیین کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ارشاد جامعه وظیفه روحانیت است، ابراز داشتند: هدایت افراد کار بسیار مهمی است که نیازمند علم و اخلاق است و پیامبر و اهل بیت(ع) بر آن تأکید ویژه ای دارند.

ایشان عنوان کردند: مردم در انقلاب اسلامی همه دارایی خود را به میدان آوردند و داشته های خود را فدا کردند، ما شهدای فراوانی دادیم تا انقلاب به قدرت به پیش برود و امروز در برابر این شهدای عزیز مسؤول هستیم.

این مرجع تقلید با تجلیل از خدمات تیپ 83 امام صادق(ع) خاطرنشان کردند: حوزه و حوزویان باید دشمن شناس باشند و بدانند که چگونه با کیدها و توطئه های آن مقابله کنند، طلاب باید با افکار و مبانی انقلاب و امام راحل مأنوس بوده و آشنایی داشته باشند.

ایشان اضافه کردند: برخی جریانات اخیر در منطقه خیلی ناراحت کننده است، کشورهای مسلمان باید متحد شده و در برابر توطئه های دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کنند نه این که با خود درگیر شوند و اجازه دهند دشمن نفوذ کند.

معظم له با تأکید بر این که روحیه استقامت و مقاومت جامعه تقویت شود، گفتند: درگیری حق و باطل همواره ادامه خواهد داشت و در این پیکار سرنوشت ساز نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha