پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شریف لکزایی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تقویت روحیه انقلابی و مدیریت جهادی را از جمله الزامات مهم در راستای دفاع و حراست از آرمان های والای انقلاب اسلامی برشمرد.

دکتر شریف لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا یک انقلاب مردمی بود و حضور مردم به شکل چشمگیری در عرصه های مختلف بسیار حائز اهمیت بوده، کما این که مردم در برخی برهه های حساس تاریخ انقلاب اسلامی همچون دفاع مقدس حقیقتاً از جان خود مایه گذاشتند تا این انقلاب و نظام اسلامی به کوری چشم دشمنان و بدخواهانش باقی بماند.

وی با اشاره به این که بی شک تداوم حماسه بزرگ ملت ما در بهمن ۵۷ با حضور گسترده مردم در عرصه های مختلف در سال های پیش رو، معنا و مفهوم پیدا می کند بر لزوم تقویت حضور بی تکلف و جهادی مردم در صحنه تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم تحولی در جامعه ایجاد شود باید همه پای کار باشند و این حضور آگاهانه و پرشور همچنان تداوم یابد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: این دگرگونی و تحول البته در گذشته بیشتر در حوزه سیاست رخ داده و به طور شاخص در انقلاب سال ۵۷، نظام سیاسی جدیدی بر اساس خواسته مردم شکل گرفته اما ما برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیازمند تغییر و تحولاتی در عرصه های گوناگون همچون فرهنگ و اقتصاد هستیم.

وی بیان داشت: از سویی اگر لایه بنیادی و زیرین جامعه، دچار دگرگونی و تغییراتی باشد که مورد خواست ملت ایران است، نیاز به کار مداومی در این باره داریم و این که به هر حال حضور گسترده، صادقانه و بی تکلف ملت در عرصه های گوناگون با قوت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.

لکزایی همچنین گفت: علاوه بر این ها، لازم است که تا می توانیم برخی فاصله ها و گسست ها در سطح جامعه را کاهش دهیم و این فاصله وقتی کمتر می شود و بدین سبب ما به تحول فرهنگی و اجتماعی مطلوب دست می یابیم که مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی در جامعه وجود داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری در گام دوم باید با حرکت جهادی ملت و به خصوص مدیریت جهادی مسئولان به سمت اهداف مقرر حرکت کنیم و در این میان، بیش از پیش بر رویکرد و روحیه انقلابی مردم و مسئولان تأکید نماییم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: همچنین در فضای علمی کشور نیاز داریم که دانش های متناسب که مورد نیاز جامعه اسلامی است را ایجاد و توسعه دهیم و به مسایل و معضلات موجود به این طریق پاسخ های مناسب ارایه کنیم که این مهم نیز مستلزم تقویت فعالیت های جهادی با رویکرد انقلابی چه در بخش های علمی و پژوهشی و چه حوزه کارهای اجرایی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha