پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مساجد هلند خواستار تحقیقات وسیع تر در رابطه با بودجه های خارجی شدند

 حوزه/ در نامه ای که توسط سازمان های اسلامی متشکل از ۱۵۰ مسجد در سرتاسر هلند به پارلمان این کشور فرستاده شد، امضاءکنندگان خواستار تحقیقات پارلمانی درباره کمک های خارجی به نه تنها مساجد بلکه دیگر سازمان ها، کلیساها و کنیسه ها شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nltimes، مساجد هلند در نامه ای که به خدیجه اوریب رئیس  مجلس نمایندگان نوشته اند، درخواست داشته اند که تحقیق پارلمانی درباره کمک های مالی خارجی تنها بر روی مساجد و مراکز اسلامی متمرکز نباشد بلکه به جریان پول های خارجی به احزاب سیاسی، کلیساها و کنیسه های یهودیان نیز توجه شود.

عبدالحمید بوزیت ، مدیر مسجد و مرکز اسلامی امام مالک در لیدن در این باره به خبرنگاران گفت: اینکه تحقیقی درباره نفوذ خارجی در مساجد و شرکت کنندگان آن صورت بگیرد «بسیار منطقی» است و خود ما اولین کسانی هستیم که می خواهیم پاسخ آن را بدانیم. اما یک دید وسیع تر مورد نیاز است.

وی افزود: تنها اسلام و مسلمانان را هدف قرار ندهید، زیرا با این کارتان بیشتر آنان را به ورطه سوءظن می کشانید. بلکه بهتر است برای مثال به نفوذ واتیکان نیز نگاهی بیاندازید.

 نامه مسلمانان که به توئید کامر (مجلس نمایندگان پارلمان هلند) نوشته شد توسط سازمان هایی چون سپوره (به نمایندگی از مساجد روتردام و مناطق اطراف آن) و سیوره (به نمایندگی از مساجد لاهه و نواحی اطراف)، سازمان سمبز (مساجد در نورد برابانت و زلاند و فدراسیون سازمان های اسلامی) نیز امضاء شده است.

این  مراکز اسلامی جمعا ۱۵۰ مسجد را تشکیل می دهند که شامل مسجد جامع السنة در لاهه می شود که توسط کمیته پارلمانی برای نفوذ خارجی مورد تحقیق قرار گرفته است. پارلمان این تحقیقات را آغاز کرده که نشان می داد ۳۰ سازمان اسلامی در هلند از کویت و عربستان سعودی بودجه دریافت کرده اند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha