یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت السالام میر معزی

حوزه/ جریان پژوهش از طلبه شروع نمی شود، بلکه از استاد شروع می شود، کار استاد راهبری است. اگر استاد مسلط بر پژوهش نباشد نمی تواند در تربیت طلبه درامر پژوهش موفق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میر معزی، امروز در نخستین نشست هم اندیشی اساتید مشاور علمی مراکز هدایت علمی تربیتی سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد، گفت: پژوهش حرکت روشمند تولید علم و توسعه مرزهای علم است. در اهمیت این قضیه همین اندازه بس اگر پژوهشی نباشد، مرزهای علمی شکافته نمی شود و در جامعه ای که مرزهای علمی توسعه پیدا نکند، چنین جامعه ای با نشاط و پاسخگو نخواهد بود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: در پژوهش عناصری مهم است و باید با ایجاد آن عناصر مرزهای علمی شکافته و مجهولات پاسخ داده شود.

وی بیان داشت: از جمله این عناصر در پژوهش این است که پژوهشگر باید روحیه پژوهشی و جستجوگر داشته و متفکر باشد. این روحیه باید القاء شود، تمرین داد و تمرین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی گفت: ارکان دیگر در پژوهش، آموزش مهارت ها و تکنیک های پژوهشی و تهذیب برای رسیدن به حقایق درست در عالم است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: پس پژوهش با آموزش و تهذیب آمیخته است و باید این سه در کنار هم باشند تا پژوهشگر خوب و تراز تربیت شود.

وی بیان داشت: جریان پژوهش از طلبه شروع نمی شود، بلکه از استاد شروع می شود، کار استاد راهبری است. اگر استاد مسلط بر پژوهش نباشد نمی تواند در تربیت طلبه درامر پژوهش موفق باشد برای همین نظام جامع پژوهش برای اساتید تصویب شده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha