پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی سرپرست مدیریت سطوح عالی حوزه علمیه قم

حوزه/ در حال حاضر ۶ هزار طلاب و ۷۰۰ استاد مشاور در طرح هدایت علمی تربیتی حضور دارند و مشغول فعالیت می باشند و این درحالی است که طلبه های زیادی می خواهند وارد این طرح شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست هم اندیشی اساتید مشاور علمی مراکز هدایت علمی تربیتی سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد، نقش استاد را در تربیت شاگرد ضروری دانسته و گفت: در گذشته این گونه بوده که اساتید همراه و ارتباط علمی خوبی با طلاب داشته اند، اما امروز این مسئله در حوزه کم رنگ شده است این هم به دلیل زیادی دروس و سایر مسائل است.

مدیر سطوح عالی حوزه افزود: ویژگی این طرح تأکید بر حفظ سنت های گذشته حوزه و توجه به مسائل علمی تربیتی تهذیبی طلاب است.

وی بیان داشت: این طرح باعث می شود طلاب از رهایی و آزادی در مباحث علمی، تربیتی و آموزشی بیرون بیایند و نهایتا ارتباط اساتید با طلاب تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: ثمره هدایت طرح را باید در بحث پایان نامه نویسی دید چون برخی طلاب نمی دانند، چگونه پایان نامه بنویسند و برای همین طلاب از زمان طولانی پایان نامه نویسی گلایه دارند.

مدیر سطوح عالی حوزه افزود: این طرح این مشکل عظیم را به سادگی رفع می کند،چون طلبه یکی از آموزش هایش پایان نامه و مقاله نویسی است. می آموزد چگونه پایان نامه بنویسد.

وی بیان داشت: قرار است طرح هدایت علمی تربیتی به زودی در حوزه های علمیه کشور اجرا شود و این کار بعد از رفع نواقص آن اجرا خواهد شد.

مدیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: قرار است در مدیریت جدید نقش مدیریت های حوزه علمیه شهرستان بیشتر شود و برای رسیدن به این نقش مهم لازم است این طرح به خوبی در مدارس علمیه شهرستانها اجرا و تقویت شود تا شاهد شکوفایی مدارس علمیه باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۶ هزار طلاب و ۷۰۰ استاد مشاور در این طرح حضور دارند و مشغول فعالیت می باشند و این در حالی است که طلبه های زیادی هستند که می خواهند وارد این طرح شوند.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha