جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به ویژگی های انقلاب اسلامی اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به ویژگی های انقلاب اسلامی اشاره کرده است.

در این یادداشت می خوانیم:

۱. انقلاب اسلامی، برخلاف دیگر انقلاب‌های بزرگ جهان که در دهه اول یا دوم، رو به افول نهادند، در آغاز دهه پنجمش، همچنان طراوت و شادابی خود را دارد. نمونه روشن آن رستاخیز شگفت انگیز شهادتِ بزرگ سردار دلها بود که موج ملی و فرامنطقه‌ای و بین المللی ایجاد کرد.

۲. راز این تحولات رو به جلو و سازنده را در ماهیت انقلاب اسلامی باید جست. در واقع تحولات هر انقلاب از ذات و ماهیت آن ناشی می‌شوند و به وجود می‌آیند.

۳. انقلاب اسلامی مانند دو انقلاب بزرگ روسیه و فرانسه، موفق به تغییر نهادها و ساختارها گردید و لکن یک عامل مهم دیگر وجود دارد که وجه تمایز انقلاب اسلامی ماست.

۴. "تحول انسانی" که برآمده از بُعد اعتقادی و دینی انقلاب و رهبری فقیه اسلام‌شناس است، همان چیزی که به انقلاب اسلامی جنبه صادرکنندگی پیام‌ها و الگوبخشی آرمان‌ها و انتشار بین المللی شعارهایش را داده و به آن عمق راهبردی بخشیده است.

۵. اکنون و پس از چهل و یک سال که از ۲۲ بهمن ۵۷ می‌گذرد، راز ماندگاری انقلاب همان رشد تحولات انسانی بر مبنای اسلام و مکتب عاشورا است، امر مهمی که امام خامنه‌ای همواره بر آن تاکید ورزیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha