جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر علی شیرخانی

حوزه/ رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بر لزوم معرفی و تبیین کتاب های پرمحتوا و ارزشمند حوزه مطالعات سیاسی به جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی شیرخانی، یکشنبه شب طی سخنانی در نشست کتاب خوان تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی که به مناسبت دهه مبارک فجر به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این نشست اظهار داشت: در زمینه مطالعات سیاسی و علوم سیاسی، کتاب های خوب و ارزشمندی در بازار وجود دارد که برپایی چنین نشست هایی به تبیین و معرفی هر چه بهتر این آثار به جامعه کمک شایان توجهی می نماید.

وی همچنین به معرفی بخش هایی از کتاب "زمانی غیر زمان ها؛ امام، شیعه و ایران" نوشته لیلی عشقی و ترجمه احمد نقیب زاده پرداخت و گفت: نویسنده در این کتاب، انقلاب اسلامی ایران را از منظر عرفانی تشریح می کند و به این نکته اشاره می نماید که امام در اندیشه شیعی یک مفهومی با مضامین عالی است که آدمی را از عالم ملک به جبروت می‌رساند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: از منظر این فرد، امام فردی است که به شکستن قواعد مرسوم است و پا گذاشتن روی ترکیبات موجود و ایجاد امکان جدید را در آن فرد می‌توان مشاهده کرد همچون امام خمینی(ره) که این شاخصه ها را داشت و در جامعه ایران و بلکه بین الملل، تحولی جدی ایجاد کرد.

وی همچنین با اشاره به این که از نگاه نویسنده کتاب "زمانی غیر زمان‌ها"قوام شیعه بر حرکت در مدار مبارزه و جهاد است، خاطرنشان کرد: نویسنده این کتاب، انقلاب اسلامی ایران را شیعه سیاسی می‌داند و روحانیت را گروهی می‌داند که در جامعه اسلامی یک سابقه قدیمی دارد و در جامعه دارای جایگاه خاص و ممتازی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha