جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر فراتی

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: خودباوری در بین امت اسلام اعم از شیعه و اهل سنت از جمله دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر عبدالوهاب فراتی طی سخنانی در نشست کتاب خوان تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، با بیان این که امروز باید از بیرون از کشور به باطن انقلاب اسلامی بنگریم، اظهار داشت: واقعیت آن است که دولت شیعی و انقلابی در ایران مایه دلگرمی بسیاری از حق طلبان عالم است، به خصوص آنان که در این میان به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) نیز می پردازند.

نویسنده کتاب "انقلاب اسلامی و بازتاب آن" همچنین افزود: در تشریح مفهوم و ماهیت انقلاب عده ای معتقدند که انقلاب مثل همه پدیده های سیاسی و اجتماعی نقطه آغازی دارد و در نقطه ای نیز به پایان می رسد و در اینجا نظام برآمده از انقلاب به مرحله تثبیت خود می رسد.

وی گفت: از آن سو برخی نیز اعتقاد دارند که انقلاب ها به راحتی به پایان نمی رسیدند و همواره در حال باز شدن است و تا به اهداف خود نرسند، کلاف آن ها گشوده نمی شود و از این حیث انقلاب اسلامی ایران نیز باید به اهداف خود دست یابد و لذا در مسیر شدن است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: حضرت امام(ره) یک غایت کوتاه مدت داشت که تاسیس دولت اسلامی بود که اجمالاً به آن رسید اما اگر به بیانات مقام معظم رهبری بنگریم متوجه می شویم که از نگاه ایشان پس از دست یابی به جامعه اسلامی ما باید به تمدن اسلامی برسیم تا به این وسیله زمینه اتصال به انقلاب عظمای حضرت ولی عصر(عج) فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به این که خودباوری در بین بسیاری از مسلمین و شیعیان از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است، گفت: اهمیت انقلاب اسلامی در ابعاد بین المللی از جمله همین قضایای مربوط به مقاومت اسلامی منطقه کاملاً مشهود است و در تحلیل این مباحث باید عمیق و دقیق بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha