چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بزرگداشت مقام علمی استاد محمد جواد صاحبی

حوزه/هم سنت گراها و هم روشنفکران حوزه به مرحوم صاحبی ارادت داشتند، وی یک شخصیتی جامع، بین اهالی اندیشه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قاسم جوادی شامگاه چهارشنبه در میزگرد علمی بیانات استاد فقید محمدجواد صاحبی با موضوع" کیهان اندیشه" که در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: مرحوم صاحبی ۱۲ سال مدیر انجمن ادیان و مذاهب بود.

وی افزود: این انجمن پرتنش ترین انجمن حوزه علمیه بود، خیلی ها منتظر بودند که با انتشار مطلبی، به برخوردهای جدی بپردازند، استاد صاحبی ۱۲ سال در این انجمن به بهترین نحو به مدیریت پرداخت و هیچ ضعفی در انجمن وجود نداشت.

این استاد حوزه تصوف گفت: نشریه کیهان اندیشه محصول تلاش های مرحوم صاحبی بود، استاد صاحبی در این نشریه همه اساتید مسلم حوزه را در یک جا جمع کرد.

جوادی ادامه داد: استاد صاحبی مسائلی را مطرح می کرد که با عینیت جامعه در ارتباط باشد، وی  علاقه ای به مطرح کردن مسائل صرفا نظری نداشت، البته در شنیدن مباحث نظری حوصله فراوان داشت، اما خود او به مباحث علمی و عینی بیشتر توجه داشت.

وی تاکید کرد: نویسندگان ضد عرفان و تصوف و نویسندگان همسو با عرفان و تصوف در نشریه کیهان اندیشه مطلب می نوشتند و به طور کلی در این نشریه شخصیت هایی از طیف های مختلف کنار هم نشستند.

این استاد حوزه تصوف یادآور شد: هم سنت گراها و هم روشنفکران حوزه به مرحوم صاحبی ارادت داشتند، وی شخصیت جامع بین اهالی اندیشه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha