جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی به گلایه های مردم در مسائل معیشتی اشاره کرد و آنها را به حق دانست و گفت: علیرغم مسائل و مشکلات، نباید سنگر دفاع از انقلاب و ولایت را خالی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله طبرسی(ره) در مصلای امام خمینی(ره) ساری گفت: کسی که در مسیر علم قدم بر می دارد و به سوی کسب علم و دانش حرکت می کند ملائکه بال های خود را بر زیر پا و قدم های او می گسترانند و بر این عمل افتخار می کنند که طالب دانش قدم و پایش را روی بال ملائکه گذاشته است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر تکریم و تجلیل از علمای دین، افزود: در روایات آمده نگاه کردن به صورت عالم ثواب دارد و این مسأله بدین خاطر است که اسلام ارزش علم را بالا می داند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان این که در روایات آمده همه اعمال ما در قیامت به اندازه علم و دانش ما است، تصریح کرد: اعمال ما را با کمیت نمی سنجند و آن چیزی که وزن عمل انسان را بالا می برد علم و دانش است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که علم، دانش و معلومات، انسان را مقرب خدا می کند، گفت: همه اعمال و عبادات انسان مترتب بر علم، دانش و معرفت است و اگر می‌خواهیم خدا را بشناسیم و عبادت کنیم باید با علم باشد.

وی با بیان این که اگر می خواهیم عابد به معنای واقعی کلمه باشیم باید از مسیر علم حرکت کنیم تا بتوانیم خدا را بشناسیم، ادامه داد: هیچ عملی به اندازه علم دین که انسان را رشد بدهد مورد توجه و تأکید قرار نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید براین که باید تکریم و تجلیل از علمای دین را همواره مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر می خواهیم از وسوسه ها و شبهات شیطانی در امان باشیم نباید اطراف علما را خالی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی به چهل سال توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر در طول این چهار دهه توانستیم مقتدرانه در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و از مواضع و ارزش های انقلابی خودمان عدول نکنیم، به دلیل پیوند میان مردم و روحانیت بوده است.

وی با بیان این که دشمن همه توان خود را در جهت ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت به کار گرفته است، گفت: این توطئه دشمن با هوشیاری و بصیرت ملت ایران خنثی شد البته این بدان معنا نیست که از توطئه دشمن غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین به جنایت اخیر آمریکایی ها در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: آمریکایی های جنایتکار یک مقام رسمی نظامی کشورمان را که به صورت قانونی و به دعوت مقام رسمی کشور دیگر دعوت شده بود ترور کردند آنها به هیچ اصول قانونی و انسانی پایبند نیستند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت دفاع و پشتیبانی از انقلاب در همه مقاطع و عرصه ها تأکید کرد و گفت: حضور در صحنه مردم موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به گلایه های مردم در مسائل معیشتی اشاره کرد و آنها را به حق دانست و افزود: علیرغم مسائل و مشکلات نباید سنگر دفاع از انقلاب و ولایت را خالی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    نظرات (0) عبدالله انشاالله یکشنبه 27 مرداد 1398 نظریه اقتصادی فدک مقدمه گاهی به تاریخ که می اندیشم جواب سوالات مسایل زمان حال را در می یابم .وقتی در قضیه فدک حضرت فاطمه زهرا (س) دقت می کنم می بینم که دومین اقدام بعد از غصب خلافت , غصب باغ فدک از حضرت فاطمه زهرا (س) بود . از خود می پرسم , چرا چنین اقدامی با این سرعت شدید انجام شد؟ . چرا به فاصله چند روز از رحلت پیامبر (ص) فدک باید غصب شود ؟ . کنکاش که میکنم می بینم در طول تاریخ چنین بوده است . هر زور مداری برای تسلط بر انسانها اولین کار بعد از تسلط نظامی سعی در تسلط اقتصادی داشته است . زیرا تسلط اقتصادی تضمین کننده تسلط نظامی است . حتی اگر ملتی بتواند خود را از تسلط نظامی دشمن برهاند به علت تسلط اقتصادی دشمن بر او دوباره مجبور به تسلیم خواهد شد . و این یکی از رازهای غصب فدک است. چند سالی است که دچار بحران اقتصادی هستیم . تولید واشتغال مشکل لاینحل دولت های کنونی و قبلی است . هیچکدام راهی برای برون رفت از این مشکل نیافته اند . با کمی دقت میتوان علت را دریافت . و اما علت ; . همگی آنها در یک خصوصیت مشترکند و آن اینکه همگی اصرار بر حل مشکل از طریق نظریه های اقتصادی موجود(اعم از نظریه های غربی وشرقی ) را دارند . سوالی که مطرح است این است : آیا این نظریه ها توانسته ملتهای غرب ویا شرق را به زندگی سعادتمندی برساند ؟ آیا آنها را از اسارت و بردگی کمپانیهای بزرگ نجات داده وبه ساحل امن رسانده است ؟ ویا روز به روز در قید وبند بیشتری اسیر شده اند ؟ . پس چه تضمینی وجود دارد تا با اجرای چنین نظریاتی(نظریات اقتصادی غربی وشرقی )بتوانیم به خوشبختی و فلاح برسیم ؟ نقطه شروع در گفتار قبلی نا کار آیی نظریات اقتصادی کنونی (غربی و شرقی ) مطرح شد و اینکه متاسفانه دولتها وخواص اصرار بر اجرای آنها دارند . از طرفی از آنجا که عوام مردم نیز از خواص تبعیت می کنند مردم سالهاست منتظرند تا گشایشی در امور اقتصادی ببینند . آنان نیز انتظار دارند تا نظریات اقتصادی غرب و شرق بتواند آنان را نجات داده و در امور معیشتی آنها فرجی حاصل شود . غافل از اینکه این نظریات جز اسارت همه جانبه (فرهنگی – اقتصادی – اجتماعی و…….. ) چیزی عاید ملتها نخواهد کرد . این عوامل باعث شده تا به وضع رقت بار کنونی در امور اقتصادی رسیده ایم . پس ناگزیریم برای رسی