شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام صادقی

حوزه/ شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند، برکات بیشتری به بار می آورد که بی گمان محتاج جهاد و تلاش است؛ یعنی این فراروی، بیهوده و آسان حاصل نمی شود و طبیعتا بدون همکاری حکومت ها، توفیق چندانی هم نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی که در همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد با اشاره به موضوع« معنویت و گام دوم انقلاب اسلامی، در راستای تحقق بیانیه گام دوم» گفت: یک انسان معنوی با فرهنگ انقلابی فکر می کند، آیات متعدد در این موضوع وجود دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: این معنویت با تفسیری که امام و رهبری معظم انقلاب داشتند و دارند، یک معنویت جهادی است و در واقع انسان های جهادگر را تربیت می کند؛ یعنی این معنویت بر بستر مجاهدت حاصل می شود. یک جهاد همه جانبه، باموالهم و انفسهم. به آنچه بیرون و درون خودشان است و آنچه که سرمایه انسان است و در راه خدا مجاهدت می کند و نه برای زندگی.

وی اظهار داشت: به عبارت دیگر برای خدا، برای تعالی و برای رسیدن به همان عالم قدس، جهاد فی سبیل الله دارد. این جهاد فی سبیل الله دقیقا همان چیزی است که گفتیم بر محور قدسیت و برای تقرب به خداست. جهاد به معنای آن است که انسان تلاش فراوان کند؛ یعنی همه زندگی را معطوف به خدا کند و هدف گیری خودش را آنجا قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: در بیانیه، به تفکیک اخلاق و معنویت توجه شده است؛ زیرا بعضی به این مسئله توجه ندارند. بعد هم می فرمایند، شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند، برکات بیشتری به بار می آورد که بی گمان محتاج جهاد و تلاش است؛ یعنی این فراروی، بیهوده و آسان حاصل نمی شود و طبیعتا بدون همکاری حکومت ها، توفیق چندانی هم نخواهد داشت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha