جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مفاتیح الجنان

حوزه/ استاد حوزه گفت: کتاب های دعا در طول تاریخ بسیار نوشته‌شده، اما مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی برکت ویژه‌ای دارد، دلیلش این است که شیخ عباس زمانی که کتاب را چاپ و منتشر کرد ثواب کتاب مفاتیح را تقدیم حضرت زهرا(س) کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، به تبیین جایگاه والا و ویژه این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی با اشاره به با برکت بودن وجود حضرت فاطمه(س)، افزود: خداوند شب نزول قرآن را مبارک توصیف می‌کند و در سوره قدر می‌فرماید: «لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر» و شب قدر را نسبت به شب‌های دیگر برتری می‌دهد و دلیل برتری را نزول قرآن می‌داند که این خود مایه برکت است.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: کتاب های دعا در طول تاریخ بسیار نوشته‌شده، اما مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی برکت ویژه‌ای دارد، دلیلش این است که شیخ عباس زمانی که کتاب را چاپ و منتشر کرد ثواب کتاب مفاتیح را تقدیم حضرت زهرا(س) کرد.

این استاد حوزه اظهار کرد: دستورات دینی و اسلامی ما نیز تماماً مایه برکت است؛ زیرا عبادت موجب نزدیکی انسان به خدا بوده و همین خود مایه برکت است.

وی افزود: خداوند در آیه 74 سوره فرقان می‌فرماید: «رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَ ذُرِّیاتِنَا قُرَّةَ أَعْینٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا»؛ یعنی پروردگارا از همسران و فرزندانمان مایه روشنی چشم ما قرار ده و ما را برای پرهیزگاران پیشوا گردان.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در واقع این‌ها همه برکت است و حضرت زهرا(س) در خانه شوهر به‌ عنوان مادر فرزندان امیرالمؤمنین(ع) مایه برکت است.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام خواستند ریشه دین و اسلام را خشک کنند و حاکمیت را از اهل‌بیت(ع) بگیرند، اما در آن زمان حضرت زهرا(س) به‌ عنوان مدافع حریم ولایت و امامت مقابل آن‌ها ایستاد و موجب افشاگری آن‌ها شد و ریشه اسلام را از انحرافات نجات داد و این اقدام بابرکتی است که موجب حفظ ذریه پیامبر گرامی(ص) اسلام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha