جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) گفت: انبیای الهی مأمور بودند با مردم طبق عقل و درک آن‌ها صحبت نمایند، به همین خاطر برای درک معارف نیازمند گسترش روح هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین توکل در شام میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، طی سخنانی اظهار داشت: انسان متشکل از جسم و روح بوده و میان این دو نسبتی برقرار است؛ به‌گونه‌ای که تمام بدن در خدمت روح است و روح عنوان فرماندهی را بر عهده دارد.

وی افزود: ابزارهای شنیدن، گفتن و دیدن در خدمت روح هستند و اگر انسان لذت یا دردی را احساس می‌کند در حقیقت مربوط به روح است، چراکه ظاهر بدن طی سال‌ها زندگی دچار تغییر و تحول می‌شود، اما روح ثابت است و حتی بعد از مرگ نیز روح باقی است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: در بهشت لذات و عقاب روحانی و جسمانی وجود دارد؛ در حقیقت جسم، راه انتقال لذات و آلام به روح است.

وی یادآور شد: روح انسان ظرفی است برای درک لذات و آلام، ظرفی که باید معارف را برای خود کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین توکل تأکید کرد: باب معارف یک میدان بی‌نهایت است، چون می‌خواهد به معرفت بی‌نهایت ذات خداوند دست پیدا کند، به همین خاطر باید ظرفیت و گنجایش بی‌نهایت داشته باشد.

وی گفت: انبیای الهی مأمور بودند با مردم طبق عقل و درک آن‌ها صحبت نمایند، به همین خاطر برای درک معارف نیازمند گسترش روح هستیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها را «فاطمه» گفته‌اند چون از درک معرفت حضرت عاجز هستند. این بانو دریای بی‌کرانی است که درک مقامش به این سادگی امکان پذیر نیست.

وی افزود: هرآنچه از اوصاف و مقامات حضرت بیان می‌شود، بر اساس روایات اهل‌بیت(ع) است وگرنه عقول بشری نمی‌تواند مقام حضرت را درک و توصیف نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: انبیای الهی به‌جز رسول خدا از درک مقام حضرت زهرا سلام‌الله علیها عاجز هستند؛ این حضرت بر ۱۱ امام معصوم حجت است که این‌ مقامی والاست.

وی یادآور شد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها گوهری است که منزلتی رفیع و اسوه حسنه برای امام زمان(عج) است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha