پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدحسین بهرامی

حوزه /هم اکنون حجم قابل توجهی از دروس و تقریرات با همکاری سامانه های فعال در این موضوع در سامانه تقریر نویسی گردآوری شده و در تلاش برای فرهنگ بحث تقریر نویسی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بهرامی،  مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت تقریرنویسی و بارگذار آن در فضای مجازی گفت:  هم اکنون تعداد قابل توجهی درس صوتی در سامانه تقریرات گردآوری شده که در ذیل بخش اعظمی از این دروس تقریر متنی وجود دارد و تلاش ما توسعه بحث تقریر نویسی در حوزه های علمیه است.

وی با بیان این که در بحث تقریر نویسی این گونه نیست که همه طلاب حاضر در کلاس درس خارج استاد، اجازه نشر در فضای مجازی را داشته باشند افزود: تقریری در فضای مجازی ارائه می شود که مورد تایید استاد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  بهرامی گفت: این کار چند آثار خواهد داشت که از جمله آن کمک به سنت تقریرنوسی و ترویج آن در حوزه، امکان پیدا کردن مطلب، برقراری شبکه علمی درس خارج، ارائه نقش راه علمی در حوزه و... است.

مسئول مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه افزود:  از ویژگی های این سامانه این است یک سویه نبوده و امکان ارائه نقد و نظر در آن وجود دارد و از امتیازات مهم آن ایجاد شبکه علمی حوزوی متشکل از طلاب و اساتید است.

علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر به سامانه تقریرات دروس خارج حوزه های علمیه دسترسی داشته باشند.

https://taghrir.ismc.ir

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha