پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتکاف

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری بین جامعة المصطفی و ستاد مرکزی اعتکاف به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت: المصطفی همانند سال‌های پیش، در ایام اعتکاف سال جاری نیز آماده حضور باشکوه در این آیین مهم عبادی است.

وی افزود: یکی از محورهای این تفاهم‌نامه، توسعه فرهنگ اعتکاف در خارج کشور است. از شبکه‌ در اختیار المصطفی در خارج کشور انتظار می‌رود در این زمینه ایفای نقش نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به برخی مسائل جانبی اعتکاف و پرهیز از موضوعات حساسیت‌برانگیز، تصریح کرد: اعتکاف آثار فرهنگی و معنوی فراوانی در شرکت‌کنندگان ایجاد خواهد کرد. باید ظرفیت‌های مناطق مختلف دنیا برای استفاده هر چه بهتر از این ایام بررسی شود.

رئیس جامعةالمصطفی برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح برگزاری مراسم اعتکاف را ضروری دانست و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه مانند سایر تفاهم‌نامه، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را ایجاد می‌کندکه نیاز بهپیگیری دارد.

وی اجرای مراسم اعتکاف را در جامعةالمصطفی، با معاونت فرهنگی- تربیتی دانست و ابراز کرد: ارتباط دوجانبه بین جامعةالمصطفی و ستاد مرکزی اعتکاف قم، از ضروریات برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف به شمار می‌رود.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای یاد و خاطره «شهید سپهبد سلیمانی» را گرامی داشت و گفت: اعتکاف، از مسائل بسیار مهم دینی است و ستاد مرکزی اعتکاف قم، همه تلاش خود را در این مسیربه کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به آثار و برکاتی که اعتکاف به دنبال دارد، خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اعتکاف را از معجزات انقلاب اسلامی و مبنای بسیار مهمی برای معرفی معنویت انقلاب برمی‌شمارند.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به سابقه درخشان جامعةالمصطفی در بهبود شرایط برگزاری اعتکاف در سراسر جهان، اظهار داشت: ستاد مرکزی اعتکاف از سال‌ها پیش، از توجه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برخوردار بوده است و دست‌اندرکاران این امر مقدس، همواره پیشگام اقدامات مربوط به برگزاری اعتکاف به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای از علاقه برخی مراکز دینی و فرهنگی ایران اسلامی به برگزاری مراسم اعتکاف در خارج کشور سخن گفت و تصریح کرد: به فضل الهی، به برکت این مراسم معنوی، سایه معنویت در نظام اسلامی و خارج کشور گسترده تر خواهد شد وفزونی شگفت‌انگیزمیزان ثبت نام‌کنندگان درسال جاری، نشان‌دهنده این امر است.

وی بسترهای معنوی را نیازمند توجه ویژه نهادهای دست‌اندکارمانند جامعةالمصطفی دانست و اظهار داشت: تقاضا داریم درجاهایی که المصطفی حضور دارد، بسترهای معنوی هر چه بیشتر فراهم شود و بتوانیم آثار و برکات بی‌بدیل اعتکاف را شامل حال خویش بگردانیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم، طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی را نماینده ملت خویش در اعتکاف برشمرد و با بیان این که جامعةالمصطفی پیشگام برگزاری اعتکاف در خارج کشور است، گفت: به مسئولان ثبت‌نام‌کننده نیز تأکید شده است که المصطفائیان را از روند قرعه‌کشی گزینش شرکت‌کنندگان در اعتکاف خارج نمایند تا المصطفائیان بتوانند آزادانه در این مراسم باشکوه معنوی حضور یابند.

شایان ذکر است؛ در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری بین جامعةالمصطفی و ستاد مرکزی اعتکاف قم به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha