پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 887821
۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
مرکز تراث حله

حوزه/ طلاب و فضلای استان بابِل عراق در نشستی علمی با مهم ترین دوره های تاریخی و فرهنگی و فقهی شهر حله و نقش این شهر در فقه و فرهنگ شیعه آشنا شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مرکز آثار علمی حله وابسته به بخش معارف اسلامی و انسانی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام نشستی را برای جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه استان بابل عراق برگزار کرد تا این طلاب و فضلا با مهم ترین دوره های تاریخی و فرهنگی و فقهی شهر حله و نقش این شهر در فقه و فرهنگ شیعه آشنا شوند.

در این نشست شیخ صادق خویلدی رئیس مرکز آثار حله ضمن معرفی مرکز حله و اهداف و فعالیت های آن به بیان دستاوردهای علمای گذشته در شهر حله در زمینه های فقهی و اعتقادی پرداخت و در ادامه به معرفی و بررسی مهم ترین دوره های تاریخی و فرهنگی و فقهی شهر حله و فعالیت علمای حله در این دوره ها پرداخت و گفت: همه ما باید به فکر حفظ و نگهداری از این میراث ارزشمند باشیم زیرا این میراث ونسخه های خطی که به دست ما رسیده گنجینه ای است که مسئولیت حفظ آن بر عهده ما قرار دارد.

وی افزود: شهر حله به ویژه پس از افول مدرسه علمی بغداد در سال ۶۵۶ هـ عهده دار حفظ بخشی از میراث اسلامی اهل بیت علیهم السلام شد و مرکز تراث حله نیز در این راستا تحقیقات و پژوهش های زیادی را با حمایت آستان مقدس عباسی انجام داده است.

در ادامه این نشست حاضران پرسش های خود درباره تراث علمی شهر حله و فعالیت های مرکز تراث حله مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha