پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اباذر جعفری

حوزه/ مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تجربیات ۴۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی نیز پشتوانه ای برای قدرتمندتر شدن این کار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اباذر جعفری در نشست کمیته معین ستاد مهدویت که با حضور مسئولان نهادهای مختلف حوزوی در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، بر اشاره به ظرفیت قابل توجه ظرفیت اربعین جهت تبلیغ مهدویت، اظهار داشت: ایام اربعین ظرفیت خوبی است اما مجال صحبت بر سر میز با افراد وجود ندارد؛ در چنین مواقعی فضای مجازی برای یارگیری و انتقال معارف تفصیلی بسیار مفید است.

وی گفت: این اثرگذاری از طریق شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از سایت می باشد؛ در این زمینه دفتر تبلیغات اسلامی امکانات و تجربیات خوبی دارد که می توانیم در اختیار مجموعه هایی که خواستار این مسأله هستند، قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی توجه به فضای فکری و فرهنگی عراق را لازم خواند و تصریح کرد: نکته ای که در فعالیت فرهنگی در کشور عراق باید مورد توجه ما باشد، فضای عراق و عراقی هاست؛ سطح سواد رسانه ای در آنجا ضعیف است اما در عین حال ضریب نفوذ فضای مجازی بالاست و باید توجه داشت که برخی پیام رسان ها در عراق از محبوبیت بیشتری برخوردارند و از این رو، باید از طرف ما بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی ضعف کار فرهنگی در موکب های عراقی را مشهود خواند و افزود: در سال هایی که توفیق سفر اربعین نصیب بنده شده، با دقت زیاد توانستم تنها یک موکب نجفی ببینم که به کار فرهنگی توجه کرده بود، آن ها هم چند تابلو و کار گرافیکی را در موکب خود نصب کرده بودند؛ این فضا ظرفیت بالای کار فرهنگی را نشان می دهد.

جعفری خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه های مختلف فرهنگی فعالیت های قابل توجهی انجام داده ایم و از حیث خوراک و محتوا در سطح خوبی قرار داریم که می توانیم این خوراک را در اختیار عراقی ها قرار دهیم و آن ها با توجه به فرهنگ کشورشان آن را بومی سازی کنند.

وی با بیان این که فضای مجازی می تواند برای فعالیت در حوزه هایی مانند گرافیک، ادبیات و فعالیت های رسانه ای، پایه ای باشد، خاطرنشان کرد: تجربیات ۴۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی نیز پشتوانه ای برای قدرتمندتر شدن این کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha