جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم

حوزه/ کتاب «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبهه پژوهی» به قلم علی مدبر (اسلامی) و از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبهه پژوهی» به قلم علی مدبر (اسلامی) و از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «دیدگاه کلی قرآن درباره خشونت و مدارا»، «بسامد کلمات بیانگر خشونت و مدارا در قرآن»، «زمینه ها و عوامل خشونت»، «پیامدهای خشونت»، «راه های خشونت زدایی»، «شبهه خشونت در اخلاق و رفتار پیامبر (ص) »، «شبهه خشونت در احکام تشریعی»، «شبهه خشونت در حکم امر به معروف و نهی از منکر»، «شبهه خشونت درحکم جهاد»، «شبهه خشونت در احکام کیفری»، «شبهه خشونت در احکام خانواده»، «بررسی حکم قرآنی نشوز زنان»، «خشونت علیه زنان در غرب از نگاه آمار»، «خشونت خانگی غربیان از نگاه یک جامعه شناس انگلیسی» و ... از جمله بخش ها و فصل های مطروحه در این کتاب است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

قرآن کریم خشونت اجتماعی (کاربرد نیرو در غیر جای خود و برخلاف قانون) را نفی به مهر و مدارا در همزیستی خانوادگی و اجتماعی دعوت می کند.

در کتاب حاضر دیدگاه کلی اسلام درباره خشونت و مدارا، همچنین زمینه ها و عوامل و آثار و پیامدهای خشونت و راه های خشونت زدایی از جامعه بررسی شده اند؛ همچنین شبهات خشونت در دین پاسخ یافته اند: شبهه خشونت دراخلاق و رفتار پیامبر (ص) و شبهه خشونت در احکام تشریعی اسلام (حکم همزیستی با مخالفان، حکم امر به معروف و نهی از منکر، حکم جهاد، احکام کیفری و احکام خانواده).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha