چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یوسف رحیمی

حوزه/ طلبه شاعر آیینی گفت: حقیقتاً فعالیت در زمینه شعر آیینی و عرض ارادت به این وسیله به ساحت مقدس حضرات معصومین(ع) بالاترین توفیق برای طلاب شاعر است.

یوسف رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که به شکل جدی از سال ۸۴ در زمینه شعر و شاعری فعال است، اظهار داشت: از همان آغاز فعالیت در این وادی به لطف الهی و عنایت حضرات معصومین(ع) توفیق فعالیت در عرصه شعر آیینی را پیدا کردم و از محضر اساتید شاخصی چون استاد مجاهدی و استاد سید مهدی حسینی بهره های فروانی بُردم.

وی افزود: فعالیت در زمینه شعر آیینی بیش از هر چیز ریشه در علائق شخصی خودم داشته است، ضمن آن که معتقدم شعر آیینی تعاریف و دامنه گسترده‌ای دارد، به طوری که موضوعات اخلاقی و پند و اندرز نیز از نگاه بنده در قلمرو شعر آیینی جای می گیرد.

این شاعر آیینی گفت: مساله مهم تر این که به هر حال برای  خودم در این خصوص یک نوع تکلیف و رسالت احساس می کردم به خصوص به عنوان یک طلبه که تبلیغ معارف دین نیز جزو وظایف کلیدی ماست.

وی بیان داشت: به شخصه برای بنده موثرترین عاملی که باعث رشد در عرصه شعر شد، حضور در محافل ادبی موثر و مفید بوده که نقد محور هستند و با حضور اساتید خوب و برجسته اشعار مورد نقد و تحلیل قرار می گیرد و به این طریق شاعر جوان و تازه کار در فرآیند تدریجی البته به شرط همت و پشتکار خود به یک پختگی مناسب می رسد که در ادامه کار باعث رشد و درخشش بیشتر او می شود.

رحیمی همچنین افزود: وقتی شاعر در خلوت خودش است طبعاً با ذهنیت خود شعر می گوید ولی وقتی وارد محافل ادبی می شود واقعیت را می نگرد و با نگاه بازتر، شعر خود را با نگاه ویرایش و اصلاح گری عرضه می کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha