پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب الگوی اخلاق توحیدی در قرآن کریم از منظر علامه طباطبایی (ره)

حوزه/ کتاب «الگوی اخلاق توحیدی در قرآن کریم از منظر علامه طباطبایی (ره)» به قلم محمد ابوطالبی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «الگوی اخلاق توحیدی در قرآن کریم از منظر علامه طباطبایی (ره)» به قلم محمد ابوطالبی و از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «کلیات، مفاهیم و مبانی»، «مهم ترین مؤلفه های ساحت شناختی الگوی اخلاق توحیدی در قرآن با تأکید بر منظر علامه طباطبایی (ره)»، «مهم ترین مؤلفه های ساحت گرایشی الگوی اخلاق توحیدی در قرآن با تأکید بر منظر علامه طباطبایی (ره)» و «مهم ترین مؤلفه های ساحت عملی و رفتاری الگوی اخلاق توحیدی در قرآن با تأکید بر منظر علامه طباطبایی (ره)» از سرفصل های این کتاب است.

در چکیده این کتاب آمده است:

علامه طباطبایی (ره) مدعی است قرآن کریم در زمینه اخلاق مبتکر شیوه ای خاص است که غایت فعل اخلاقی را رسیدن به «وجه الله» و رضای الهی می داند و مبتنی است بر توحید خالص، عبودیت محض و حب عبودی.

انسان بر اثر باور عمیق توحیدی تنها خدای متعال را مالک مطلق عالم و مؤثر حقیقی می داند و بر اثر عبودیت خالصانه پروردگار و اشتداد ایمان و معرفت به اسماء و صفات الهی به محبت الهی دست می یابد؛ در نتیجه تنها در پی اموری است که محبوب پروردگار است و گریزان از کارهایی است که مبغوض خدای متعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha