پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اهمیت دادن به بهداشت و درمان و توجه به این امور نباید ما را از معنویات غافل کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که علم طب این قدر پیشرفت نکرده که هر بیماری ناشناخته ای که بروز و ظهور یافت را بتواند در همان مراحل اولیه برایش علاجی پیدا کند، چه آن که به تدریج در تحقیقات و بررسی ها به نتایجی می رسند، ضمن آن که هنوز هم نسبت به برخی از بیماری ها، علم پزشکی در پیدا کردن راه درمان قطعی ناتوان است.

وی افزود: ناتوانی علم طب در حالی است که ما نباید از خدای متعال و ائمه اطهار(ع) در این امور غافل شویم، چرا که خداوند و اولیای الهی به سبب اذنی که از خدا دارند، قادر بر انجام بسیاری از امور هستند که ذهن و فکر ما اساساً به آنها قد هم نمی دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم همچنین گفت: از این رو در کنار پیگیری مراحل درمان و لزوم رعایت مسایل بهداشتی، نباید از دعا و مناجات و توسل روی برگرداند و این را همه بدانیم که ناامیدی نباید مطرح باشد.

وی بیان داشت: از این حیث این فکر و کار غلطی است که عده ای می گویند درب حرم های مطهر و اماکن مقدسه را بر روی مردم ببندیم، چرا که حرم ها پناه و ملجأ مردم هستند و برای شفای امراض جسمی و روحی باید به آن جا رفت.

حجت الاسلام والمسلمین توکل خاطرنشان کرد: همین حرم مطهر حضرت معصومه (س) بلا را نه فقط از شهر قم بلکه از کل ایران و بلکه بلاد شیعی دور می کند و لذا توجه به امور بهداشت و درمان ما را نباید از معنویات دور کند.

وی افزود: از سویی وقتی ما خدا و اهل بیت (ع) را داریم، از چه نااُمید شویم و این را بدانیم که اگر فرضاً علم پزشکی در درمان بیماری و مرضی عاجز است، این گونه نیست که فکر کنیم خدا و ائمه(ع) نیز عاجز و ناتوان هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha