جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همسرداری

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه خواهران گله‌دار بیان کرد: نرم‌خویی از مهم‌ ترین کلیدهای موفقیت در همۀ‌ عرصه‌های دینی و دنیایی و از جمله عرصۀ‌ همسرداری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم اکبری در کارگاه آموزشی مسیر خوشبختی ویژه طلاب متاهل، به سیاست‌ های زنانه درهمسرداری اشاره کرد و گفت: هر خانمی باید با سیاست‌‎های زنانه همسرداری آشنا شده تا ضمن زندگی مشترک موفق، عشق همسرش را به خود روز به روز افزایش دهد.

مشاور حوزه با تاکید بر ضرورت احترام به همسر گفت: زن با سیاست و احترام به همسر می‌ تواند زندگی اش را بسازد زیرا مردان به لحاظ عاطفی نیازمند احترام بانوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین روش‌ ها برای حفظ اعتماد به نفس، واضح صحبت کردن و نپرداختن به صحبت های حاشیه ای است، در این زمان حرف‌ های پیش پا افتاده و شایعات به وجود نخواهد آمد و زوج ها با آرامش بیشتر در کنار یکدیگر خواهند بود.

خانم اکبری در ادامه عنوان کرد: نرم‌ خویی محبت همسر را جلب می کند و به کانون خانواده گرمی و صفا می‌ بخشد و از سوی دیگر تندخویی، سبب کاهش محبت‌ها و سردی کانون خانواده می‌شود.

مشاور حوزه به مهم‌ ترین جلوه‌های ابراز محبت در زندگی اشاره و تبیین کرد: از مهم‌ ترین جلوه‌های محبت و تکریم در زندگی، جلوه‌های زبانی و گفتاری است؛ به زبان آوردن عشق، دوستی و محبت، به گفتگو نشستن و مشورت کردن تاثیر بسیاری در جلب اعتماد همسر داشته و سبب برطرف شدن مشکلات زندگی خواهد شد.

وی آثار مثبت احترام به شوهر از نگاه اهل‌ بیت‌(علیه السلام) را بیان کرد و گفت: در روایتی از پیامبر(صل الله علیه واله) در این خصوص آمده است، زمانی که زن و مرد با محبت و مهر به یکدیگر نگاه کنند، خداوند نیز به دیده محبت و مهر به آنان می‌ نگرد.
 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha