پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر سعید نمکی-وزیر بهداشت

حوزه/ وزیر بهداشت از اجرای طرح بسیج ملی شکست کووید ۱۹ با تشکیل ۳۰۰ هزار تیم با کمک سازمان بسیج، طی روزهای آینده در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: حرکت بزرگی را آغاز و طرحی را در قالب بسیج ملی شکست کووید۱۹ آماده کرده ایم و این حرکت را به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز شرق مدیترانه آغاز می کنیم و برای اولین بار در جهان به جای اینکه بنشینیم که ویروس سراغ ما بیاید، ما به سراغ ویروس می رویم.

وی افزود: این طرح با تشکیل ۳۰۰ هزار تیم با کمک سازمان بسیج از روزهای آینده در کشور آغاز می شود و خوشحالیم که در ماه های گذشته توانستیم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون را به خوبی در کشور اجرا کنیم که به خوبی مورد استقبال مردم قرار گرفت. این ۳۰۰ هزار تیم، همراه با وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای بیماریابی اقدام می کنند و مراکز بهداشتی و درمانی را نیز آماده کردیم تا در کوتاه ترین زمان، موارد جدید ابتلا به کروناویروس جدید را شناسایی و به مراکز بهداشتی و درمانی و در صورت نیاز به بیمارستان ها ارجاع می کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در رونمایی از این طرح، با حضور مسئولان مربوطه، این طرح را مفصل تشریح خواهم کرد و این پیام را به مردم ایران می دهم که خودمان را کاملا تجهیز و آماده کرده ایم و با ۳۰۰ هزار تیم قدرتمند به جنگ کرونا می رویم تا نشان دهیم که در زمانی کوتاهی، آن را شکست می دهیم.

دکتر نمکی اظهار کرد: از مردم عزیز تقاضا می کنم که باز هم به حرف ها و توصیه های ما بیشتر توجه کنند. ما از برخی هموطنان مان گله داریم چون بارها گفته ایم که در اوج بیماری کووید۱۹ قرار داریم و مردم در خانه ها و شهرهای خودشان بمانند و سفر نکنند اما بازهم می بینیم که گزارشاتی که از وزارت راه و شهرسازی می رسد، متاسفانه شماره پلاک های خودرو از مناطق آلوده در کشور پراکنده شده اند و ما مجبور شدیم که در مدخل شهرها، کنترل ها را شدیدتر کنیم و جلوی افرادی که از مناطق آلوده سفر می کنند را بگیریم و در صورت مشکوک بودن، به قرنطینه ببریم.

وی یادآور شد: از مردم می خواهیم که مراسم  خود و هر آنچه مانند مراسم ختم و ازدواج که موجب اجتماع و تجمعات می شود را برگزار نکنند و  مساجد را به حداقل ممکن در تراکم برسانند و طبق اعلامی که به ستاد مربوطه کرده بودیم، محبت کردند و نماز جمعه هفته قبل را لغو کردند و این هفته نیز مواردی اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همراهی مردم با وزارت بهداشت و توجه به توصیه های ارائه شده در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و عدم برگزاری مراسم ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و عدم حضور در اجتماعات، به ما در کنترل بیماری کووید۱۹ کمک بزرگی خواهد کرد.

وی افزود: از همه همکارانم در سراسر کشور تشکر ویژه می کنم که شبانه روزی در خدمت بیماران و نیازمندان به خدمت در این شرایط هستند. امروز همکار ارجمندم، دکتر جهانپور به عنوان سخنگو و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با وجود اینکه پدرشان در یکی از شهرها فوت کرده بودند، تا آخرین دقایق طبق قولی که به مردم داده بودیم ایستاد و آخرین اخبار کرونا را به مردم اعلام کرد و بعد از آن برای مراسم تشییع و تدفین پدر بزرگوارش راهی شهرستان شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اولین اولویت ما در طول شبانه روز، رسیدگی به مردم و نیازمندان در شرایط بیماری کووید۱۹ است. خوشبختانه با لطف خدا و همت مردم به سمت کنترل این بیماری قدم بر می داریم. در این روزها همدلی و وفاقی که در کشور در راستای مبارزه با بیماری کووید۱۹(کروناویروس جدید) دیدم، یادآور روزهای دفاع مقدس است که همه با هم با هر مرام و گرایش سیاسی ایستاده بودیم.

دکتر نمکی افزود: رئیس جمهور بارها گفته اند که جلساتی مهمتر از کنترل کووید۱۹ یا کروناویروس جدید برای بنده وجود ندارد و اگر همه جلسات دولت تعطیل و جلسات کووید۱۹ برگزار شود، آمادگی دارم. معاون اول رییس جمهور بارها در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور پیدا کرده و تا انتها در کنار ما است و سایر اعضای کابینه، نیروهای مسلح، ارتش، بسیج، قوه قضاییه، دادستان کل کشور، رییس مجلس و دستگاه های اجرایی برای مهار و کنترل کووید۱۹ اعلام آمادگی کرده اند که به ما و مردم کمک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha