سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهاجمین ناشناس، قرآن ها در مسجد آسام را به آتش کشیدند

 حوزه/ جمعی از دانشجویان اقلیت مسلمان در ایالت آسام هندوستان، با تحصن روبروی مسجد جامع، به هتک حرمت به مسجد و آتش زدن نسخ قرآن مجید توسط افراد ناشناس اعتراض کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، افراد ناشناس با ورود به مسجدی در منطقه باکسا در آسام هندوستان، در ساعات پایانی روز یکشنبه، نسخ قرآن مجید و کتب مذهبی مسلمانان را به آتش کشیده و آتش خشم مسلمانان را برانگیختند. جامعه اسلامی محلی ضمن ابراز انزجار از این اقدام هولناک، از مقامات خواسته اند عاملان هتک حرمت به مسجد را شناسایی کرده و به اشد مجازات برسانند.

این حادثه در مسجد جامع کاپانی در سالباری، منطقه خودمختار بودولند، در ۱۲۰ کیلومتری گوآهاتی، بزرگترین شهر ایالت آسام رخ داده است و نمازگزارانی که برای اقامه نماز صبح در مسجد حضوریافته اند از این واقعه مطلع شدند.

در اعتراض به آتش زدن قرآن ها، اعضای دو گروه اسلامی «اتحادیه اقلیت دانشجویان آسام» و «اتحادیه اقلیت دانشجویان بودولند» در خارج از مسجد دست به تحصن زده، خواستار دستگیری آتش افروزان شدند.

منهاج العمران عضو اتحادیه اقلیت دانشجویان ایالتی گفت: انتخابات نزدیک است و احزاب سیاسی سعی دارند با بر هم زدن همدلی و ایجاد تفرقه میان مردم، به انتخابات رنگ و بوی قومیتی بدهند.

گفتنی است این منطقه از هندوستان جمعیت متنوعی از هندوها، مسلمانان و مسیحیان دارد. ساکنان محلی می گویند، اخیرا مسجدشان بارها هدف حملات و برخوردها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha