چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بازدید نماینده ولی فقیه در خوزستان از سازمان تبلیغات

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر لزوم تشکیل شورای مساجد در خوزستان، گفت: شورای مساجد در خوزستان باید تشکیل و به معنای واقعی کلمه فعال شود؛ چراکه حلقه مفقوده‌ای در مدیریت مساجد استان خوزستان وجود دارد که باید آن‌ها را در این شورا بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با تقدیر از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این سازمان، بر فعال‌تر شدن مساجد تأکید کرد و اظهارداشت: باوجود به ظرفیت بسیار خوب در استان در بحث مساجد، ضرورت دارد به بحث نماز صبح و ظهر در مساجد بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه برای مساجدی که فعال نیستند نیز باید راهکارهایی متناسب با شرایط آن‌ها اتخاذ شود، گفت: برخی از روحانیون دارای توان بسیار بالایی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هستند و استفاده در دیگر موقعیت‌ها موجب اتلاف توانمندی آن‌ها می‌شود؛ بنابراین باید حمایت شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر تشکیل شورای مساجد در خوزستان، تصریح کرد: شورای مساجد در خوزستان باید تشکیل و به معنای واقعی کلمه فعال شود؛ چراکه حلقه مفقوده‌ای در مدیریت مساجد استان خوزستان وجود دارد که باید آن‌ها را در این شورا بررسی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه نقش امام جماعت در مساجد باید پررنگ‌تر شود، گفت: امام جماعت در مساجد باید به تفسیر قرآن بپردازد و لازم است که از این ظرفیت استفاده شود. من از شما می‌خواهم که حساب ویژه و برنامه‌ریزی خاصی برای فعال کردن مساجد در زمینه تفسیر ترتیبی و موضوعی باز کنید.

امام جمعه اهواز، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را کتاب‌هایی مهجور دانست و افزود: همان‌گونه که در مساجد باب شده روزانه یک صفحه قرائت شود، یک صفحه نهج‌البلاغه قرائت و یک نکته از آن نیز باید برای مردم تشریح شود.

وی اظهار داشت: امام جماعت می‌تواند یک سیر مطالب پیرامون مسائل مختلف را بگذارد البته نیازمند برگزاری دوره با حضور اساتید برجسته است و مدت‌زمان لازم برای این مساله می‌تواند به مدت سه دقیقه باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مساجد خوزستان، گفت: این مسأله نیازمند گروه ویژه‌ای است که با دقت به این موضوع پرداخته و بتوانند در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میان نوجوانان و جوانان کمک کنند.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان با اشاره به تعطیلی مراسم اعتکاف و لزوم اجرای آن در دهه آخر ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با توجه به تعطیل شدن اعتکاف در ماه مبارک رجب، باید برای دهه پایانی ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha