پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح ساخت مسجد در ایالت مریلند، با تهدید اسلام هراسان روبرو شد

حوزه/ درحالی که مرکز اسلامی هارفورد در ایالت مریلند طرح ساخت مسجد جدیدی را به مقامات شهری تقدیم کرده اند، انتشار خبر مسجدسازی مسلمانان با تهدیدهایی در فضای مجازی مواجه شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از baltimoresun، طرح ساخت مسجد در منطقه کروزل در شهرستان هارفورد در ایالت مریلند آمریکا، تهدیدهایی را در رسانه های اجتماعی در برداشته است.

 مرکز اسلامی هارفورد که یک سازمان عام المنفعه است طرح تقسیم یک زمین ۱۱.۸۷ هکتاری در خارج از شهر و تبدیل بخشی از آن به یک ساختمان عبادی با ظرفیت ۶۰ نمازگزار را دارد.

طرح اولیه برای ساخت مسجد به کمیته مشاوره توسعه شهرستان ارائه شده است. طبق جلسه برنامه ریزی شده در وب سایت شهرستان، قرار است این طرح روز چهارشنبه ساعت ۹ صبح در ساختمان شهرداری مورد بررسی قرار بگیرد.

زینب چودری، مدیر دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، بزرگترین سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده، شعبه مریلند گفت:  ما امیدواریم که امور به آرامی پیش بروند و فرصتی برای گفتگویی مدنی به ما داده شود.

چودری که با اعضای هیات مدیره مرکز اسلامی هارفورد همکاری دارد در رابطه با تهدیدهایی که مسجد با آن ها روبرو شده اعلام کرد که در این جلسه حضور خواهد داشت و از مسلمانان حمایت می کند. به گفته چودری تهدیدات علیه مرکز اسلامی به مجریان قانون، پلیس ایالتی و همچنین اف بی آی گزارش شده است.

او ضمن اینکه از مقامات مرکز خواسته علنا تحریک خشونت آمیز و تهدیدها را محکوم نمایند، خاطرنشان کرد: ما امنیت جوامع اسلامی را  جدی می گیریم.

پس از حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند و کشته شدن ۵۱ نمازگزار در دو مسجد، در ۱۵ مارس، مقامات مقامات امنیتی  و رهبران مرکز اسلامی با هم همکاری هایی داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha