شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر سقائیان نژاد

حوزه/ شهردار قم با حضور در سازمان آرامستان بهشت معصومه (س) از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در حاشیه بازدید سرزده از سازمان آرامستان بهشت معصومه (س) گفت: تمهیدات لازم برای اجرای دقیق مسائل بهداشتی و موازین شرعی در تمامی مراحل انتقال، نگهداری، غسل، کفن و دفن اموات در شرایط موجود اندیشیده شده است.

وی تشکیل کمیته ویژه به همین منظور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قم را مورد توجه قرارداد و گفت: این کمیته متشکل از صاحب‌نظران مسائل شرعی و متخصصان بخش‌های مختلف کادر بهداشت و درمان استان قم و همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع معظم تقلید و کادر مدیریتی و اجرایی بوده و جلسات هماهنگی و تصمیم‌گیری این کمیته نیز به صورت مرتب برگزار می‌گردد و مباحث مختلف این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم از سوی اعضاء این کمیته اتخاذ شده و جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

شهردار قم، مجموعه سازمان آرامستان‌های بهشت معصومه سلام‌الله علی‌ها و کادر اجرایی این سازمان را صرفاً مجری تصمیمات ستاد بحران استان دانست و افزود: تمامی اقدامات انجام شده در این سازمان در خصوص متوفیان مبتلا به بیماری‌های واگیردار، بر اساس تصمیمات و دستورالعمل‌های صادره بوده و خارج از آن هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

 سقائیان‌نژاد حضور ناظرین بهداشتی در بخش‌های مختلف انتقال تا خاکسپاری اجساد را یادآور شد و گفت: جهت نظارت بر انجام دقیق موازین شرعی نیز ناظرینی از طلاب و متخصصین علوم دینی در سازمان حضور داشته و علاوه بر انجام برخی امور مربوطه بر اجرای دقیق حدود شرعی در مراحل مختلف نظارت می‌نمایند.

وی همچنین اذعان کرد:اقدامات شرعی با مسئولیت نمایندگان حوزه علمیه و بر اساس نظر مراجع معظم تقلید به دقت انجام می‌شود که جای قدردانی دارد.

شهردار قم در پایان انجام امور مربوط در سازمان را طبق روال عادی و به صورت منظم دانست و ادامه داد: علی‌رغم افزایش پذیرش متوفیان در روزهای اخیر، با انجام تمهیدات لازم مشکلی در ارائه خدمات در این سازمان وجود نداشته و بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha