پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاونت آموزش حوزه

حوزه/ معاونت آموزش حوزه های علمیه در نامه ای به مدیران حوزه های علمیه استانی و مراکز مستقل بیان داشت:با توجه به شرایط جدیدی که در پی شیوع بیماری کرونا حاکم شده و تعطیلی کلاس ها را در قم و مناطقی از کشور به دنبال داشته است، برنامه آموزشی و امتحانی جدید حوزه ها، مدارس و مراکز تخصصی جهت اطلاع همه طلاب ، اساتید و به منظور اتخاذ تدابیر لازم توسط مسئولان ذی ربط اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معاونت آموزش حوزه های علمیه در نامه ای به مدیران حوزه های علمیه استانی و مراکز مستقلُ طلاب و اساتید دستورالعمل جدید آموزشی را ابلاغ نموده است:

مدیران محترم حوزه های علمیه استانی و مراکز مستقل زیدعزهم
سلام علیکم
       با احترام، با توجه به شرایط جدیدی که در پی شیوع بیماری کرونا حاکم شده و تعطیلی کلاس ها را در قم و مناطقی از کشور به دنبال داشته است، برنامه آموزشی و امتحانی جدید حوزه ها، مدارس و مراکز تخصصی جهت اطلاع همه طلاب محترم، اساتید گرامی و به منظور اتخاذ تدابیر لازم توسط مسئولان ذی ربط به شرح ذیل اعلام می گردد:
1. از طلاب محترمی که در آغاز نیمسال دوم در سامانه نجاح انتخاب درس نموده و تا اول اسفندماه در درس و بحث ها شرکت داشته اند، در پایان سال تحصیلی از محدوده های ابلاغی هر درس، امتحان به عمل می آید.
2. از آن جا که به ناچار، برگزاری دروس حوزه ها در کلیه سطوح و دروس خارج به صورت حضوری در مناطقی از کشور برای مدتی تعطیل شده است، لازم است راه های جایگزین برای تحصیل و آموزش، مورد عنایت و توجه مدیران و اساتید و طلاب قرار گیرد.
شیوه های پیشنهادی ذیل می تواند بخشی از راه های جایگزین باشد که انتظار می رود پس از بررسی و کارشناسی، حسب مورد و اقتضاء، اعمال گشته و هر یک به منزله حضور طلاب در کلاس درس تلقی شود:
الف: استفاده از شبکه های مجازی داخلی و بارگذاری فایل صوتی استاد در شبکه و استماع آن توسط طلاب؛
ب: استفاده از سامانه نجاح و بارگذاری فایل اساتید هر درس در سامانه و استماع آن توسط طلاب (این قابلیت در سامانه نجاح ایجاد شده است).
ج: استفاده از سامانه نجاح به آدرس najah.ismc.ir جهت استماع فایل صوتی دروس فقه و اصول سطوح عالی پایه های 7 تا 10 (نوارهای درسی از آیات: اعتمادی، پایانی، ستوده و فاضل رضوان الله تعالی علیهم بارگذاری شده است).
3. درس های مراجع عظام تقلیدحفظهم الله، در صورت دائر شدن و تحویل فایل درسی از طرف دفاتر، به صورت برون خط(آفلاین)درسامانه تقریرات و برخط(آنلاین) در پیشخوان بارگذاری شده و به اطلاع طلاب و فضلای محترم خواهد رسید.
4. امتحانات سطوح عالی قم که قرار بود در اسفندماه برگزار شود، ملغی اعلام شده و به جای آن در دو موسم امتحانی تیر و شهریور سال 1399 از محدوده هر دو نیمسال اول و دوم به صورت همزمان برگزار خواهد شد و طلاب محترم جهت انتخاب و شرکت در هر یک از این دو موسم امتحانی، مختار خواهند بود و زمان دقیق برگزاری امتحانات و همچنین زمان برگزاری امتحانات غیرحضوری متعاقباً اعلام خواهد شد.
5. طراحی و برگزاری کلیه امتحانات حضوری(غیر از سطوح عالی قم) با نظارت مدیریت های استانی و بر عهده مدارس و اساتید محترم بوده و سؤالی از طرف مرکز طرح و ارسال نخواهد شد بنابراین تعیین دقیق ایام امتحانی بر عهده واحدهای آموزشی خواهد بود.
6. در صورتی که مدارس و مدیریت های استانی در زمینه شیوه های برگزاری دروس یا امتحانات، پیشنهادات دیگری دارند می توانند نسبت به ارسال آن به  معاونت آموزش اقدام نمایند تا پس از تأیید آن اجرا نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طاهره IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 1
    با سلام با عرض ادب و احترام ی انتقاد دارم . چرا همه کلاسها مجازی بوده ولی امتحانات ترم حضوری ؟
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    باسلام بنده یک انتقاد دارم چرا توشهرهایی که وضعیت قرمز همه مقاطع مجازی امتحان برگزار میکند حوزه علمیه خواهران حضور