یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام حق جو

حوزه/ اگر می خواهید ببینید در مسیر صراط و کمال قرار دارید، میزان عمل شما در برخورد با خدا، خلق خدا، بیت المال، و... حضرت علی(ع) است، چرا که خدای متعال از ایشان در همه موارد راضی است.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر،گفت: یکی از موضوعاتی مهمی که در منابع دینی ما بیان شده میزان عمل بودن حضرت علی(ع) است. ایشان  از این لحاظ میزان سنجش عمل قرار گرفتند، که در همه مسائل دینی، اخلاقی،  رفتاری و... پیرو پیامبر اسلام(ص) بودند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: آن حضرت همه اعمال و رفتارش مطابق برنامه دین، تربیت شده پیامبر(ص) اسلام  است. همان رسول خدای که خود تربیت شده خدا، وحی و قرآن در رفتار، کردار، عمل و برخورد با مردم است. همچین  تربیت دینی، رفتاری و عملی حضرت علی(ع) را می پذیرند و تربیتشان می کنند.

وی بیان داشت: معتقدیم که هر چه پیامبر اسلام بیان و عمل می کردند همه برگرفته از قرآن و وحی بود و همین مسائل را باید در مورد حضرت علی(ع)  اشاره کرد. برای همین حضرت علی(ع) ملاک و میزان عمل انسانها قرار گرفتند؛ چرا که همه چیزش برگرفته از دین و خدا، پیامبر گرامی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: همین مسئله می تواند راه نجات و سعادت انسانها باشد که اگر می خواهید ببینید در مسیر صراط و کمال قرار دارید، میزان عمل شما در برخورد با خدا، خلق خدا، بیت المال، و... حضرت علی(ع) است، چرا که خدا متعال از ایشان در همه موارد راضی است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که فقهی که از سوی حضرت علی(ع) بیان شده در همه ابعاد مادی، فکری، روانی، معنوی، اجتماعی، سیاسی، و... بوده است، گفت: معتقدیم حضرت به همه این موارد به صورت واقع بینانه نظر داشته و عمل کرده است.

وی بیان داشت: بر این باوریم که حضرت علی(ع) دارای نظام فکری ایده عالی است، ولی این نظام برای رسیدن به نظام حق مدارانه و حقیقی برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو با بیان این که خدای متعال خود آرمان بی نهایت بوده و معصومین(ع) در این مرحله قرار دارند، گفت: انسان ها هر چه قدر تلاش کنند نمی توانند به این مرحله برسند، چرا که دانش لازم را نداشته و حتی تلاش آنها هم در حد واندازه ای نیست که به این جایگاه برسند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که بسیاری از افراد ایده عالیست می باشند، ولی چون ایده، دانش، بینش و ... لازم را ندارند، نمی توانند واقع گرا باشند، اظهار داشت: اما حضرت علی(ع) چون دارای علم بی نهایت، تلاش، بینش و ... بی نهایت بوده، برای همین همه برنامه ها وفعالیت های اجتماعی و سیاسی و... که از آن به آن فقه نام می بریم، واقع گرایانه است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha