جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کشتار مسلمانان هند

حوزه/ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بیانیه ای از دولت هند خواست با اقدامات بازدارنده عاجل و تأثیرگذار، در برابر تعرضات وحشیانه به مسلمانان ایستاده و خود را در برابر خشم صدها میلیون مسلمان جهان قرار ندهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بیانیه ای با محکومیت کشتار مسلمانان هند، از دولت هند خواست با تأسّی به منش انسانی بزرگانی چون رهبر بزرگ فقید هندوستان، با اتخاذ تدابیر عاقلانه و عادلانه از حیثیت و حرمت شهروندان خود دفاع کرده و با اقدامات بازدارنده عاجل و تأثیرگذار، در برابر این تعرضات وحشیانه ایستاده و خود را در برابر اعتراض و خشم صدها میلیون مسلمان و انظار آزادیخواهان جهان قرار ندهد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کشور بزرگ هند این روزها با حوادث و وقایع دردآوری مواجه شده که قلب هر انسان آزاده به ویژه مسلمین جهان را جریحه دار نموده است. تاریخ طولانی این کشور و مردم آن با فرهنگ انسان ساز اسلام پیوند خورده و قطعات روشنی از گذشته این سرزمین را به خود اختصاص داده است.

مسلمانان هند در مبارزات ضد استعماری و مقاومت مردم این کشور برای استقلال که به پرچمداری رهبر بزرگ آن- مهاتماگاندی- انجام شد، نقش مهم و اساسی داشتند.

مسلمانان هند هماره با همزیستی ایمانی و مسالمت آمیز اقلیت بزرگ و تأثیرگذار برای تحولات مثبت و سرنوشت ساز بوده اند، لکن در طول این سالیان، هر از چند گاهی زلزله تعصبات فرقه ای و اختلافات قومی که میراث شوم انگلیس خبیث است، به این روابط دیرپای انسانی آسیب می رساند و آتش جهالت و نادانی گروهی از افراطیون متعصب، به خرمن زندگی مسلمانان مظلوم این دیار می افتد.

اکنون تصویب یک قانون تبعیض آمیز که رایحه شوم آپارتاید را به مشام می رساند، موجب شده است تا میلیون ها انسان بی پناه، به ویژه مسلمانان هند را از حق اصیل و قطعی خود محروم کرده و آنان را از وطن خود اخراج کند.

تأسف بیشتر از آنجاست که دست خبیث آمریکای جنایتکار و صهیونیسم خبیث در پشت پرده این ماجراها دیده می شود.گویا سفر اخیر ترامپ و عادی سازی روابط با رژیم نامشروع صهیونیستی  تقویت این تبعیض نژادی و قومی آشکار را کلید زده است و گروه های تندرو و متعصب هندو را به تشدید حملات وحشیانه و غیرانسانی خود جرأت بخشیده است.

آنچه در این میان موجب تأسف و تعجب است سکوت حمایت آمیز و در مواردی دخالت های سؤال برانگیز پلیس هند در حمایت از تندروهای متعصب است که اعتراض و تنفر جهانی به خصوص مسلمانان جهان را برانگیخته است.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به نمایندگی از ائمه جمعه ام القرای جهان اسلام، مراتب همدردی و غمخواری خود را با مردم مسلمان و بی پناه هند ابراز داشته و ضمن محکومیت  اعمال غیرانسانی گروه  های تندرو و متعصب از دولت هند می خواهد با تأسّی به منش انسانی بزرگانی چون رهبر بزرگ فقید هند با اتخاذ تدابیر عاقلانه و عادلانه از حیثیت و حرمت شهروندان خود دفاع کرده و با اقدامات بازدارنده عاجل و تأثیرگذار، در برابر این تعرضات وحشیانه ایستاده و خود را در برابر اعتراض و خشم صدها میلیون مسلمان و انظار آزادی خواهان جهان قرار ندهد.

به امید روزی که بساط ظلم و ستم از پهنه گیتی برچیده شده و بشریت در زیر سایه صلح و عدالت جهانی به آرامش الهی و جاودانه اش دست یابد.
 
             والسلام علی عبادالله الصالحین
     شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور
                     1398/12/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha