جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصرف الکل صنعتی

حوزه/ کرونایی که مردم این‌قدر از آن می‌ترسند در دو هفته جان ۱۶ نفر خوزستانی را گرفت، اما یک شایعه در دو روز ۲۰ را به کام مرگ کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با گسترش کرونا ویروس، بازار شایعات هم داغ و داغ‌تر شده و متأسفانه مهم‌ترین عامل گسترش این شایعات، خودِ مردم هستند! مردمی که این روزها در خانه‌ها نشسته و به جای استفاده بهینه از فرصت در خانه بودن، وقت خود را مدام در فضای مجازی تلف می‌کنند.

اخیراً شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه «مصرف الکل می‌تواند بدن را ضدعفونی و نسبت به کرونا مقاوم کند». همین یک شایعه، سبب شد تعدادی از هم‌وطنانمان به کام مرگ بروند و تعدادی دیگر نیز آسیب‌های شدیدی متحمل شوند!

هم اکنون بنا به اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، تعداد مراجعان مسمومیت الکلی در اهواز به ۲۱۸ و فوتی‌ها به ۲۰ نفر افزایش یافته و متأسفانه ممکن است این تعداد بیشتر شود.

دکتر علی احسان پور با بیان اینکه تعدادی از این مراجعان، زیر دستگاه و تعدادی در حال دیالیز هستند، گفت: با کمال تأسف باید بیان کنم که آمار مراجعان مسمومیت الکلی و البته فوت شدگان از آمار مبتلایان به کرونا در این دو سه روز پیشی گرفته است.

اما چه می‌شود که یک شایعه ‌این‌چنین مردم را فریب می‌دهد!؟ چرا مردم به جای توجه به توصیه‌های پزشکی آن از هم منابع رسمی، صرفاً اکتفا می‌کنند به پیام‌های دریافتی از واتس‌آپ و اینستاگرام!؟

هم اکنون طبق آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی، آمار فوت‌شدگان در خوزستان به دلیل کرونا در دو هفته اخیر ۱۶ نفر و آمار فوت‌شدگان به دلیل مصرف الکل تقلبی، ۲۰ نفر است.

یعنی کرونایی که مردم این‌قدر از آن می‌ترسند در دو هفته جان ۱۶ نفر را گرفت، اما یک شایعه فقط در ۲ روز توانست ۲۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

پس بهتر نیست از این فرصتِ در خانه بودن، به جای تلف کردن وقت خود در فضای مجازی و مرور کردن شایعات بی‌اساس، مقداری از بودن در کنار خانواده لذت ببریم!؟

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha