پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعرافی

حوزه/ فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز در عرصه جدیدی به سر می بریم بطوریکه نگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران به موضوع کرونا، مقابله با یک جنگ بیولوژیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه امیر کیومرث حیدری شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، در خصوص اقدامات مهم ارتش در قم در مواجهه با کرونا عنوان کرد: به تازگی قرارگاه جهادی در قم احداث شده و با هماهنگی لازم با استانداری خدماتی را برای مقابله با این ویروس ارائه می‌دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ارتش همواره آماده جانفشانی است، وقتی در سال جاری خدمت رهبری رسیدیم، ایشان رسالت سنگینی را در عرصه نبرد با کفار و خدمت به مردم برای ارتش ترسیم کردند.

وی تصریح کرد: ارتش همواره عرصه خدمت به ملت را اثبات کرده است و امروز وارد عرصه جدیدی شده‌ایم و با یک جنگ بیولوژیکی مواجه هستیم که گریبانگیر کشورمان شده است، همان که در دوران انقلاب و دفاع مقدس پیروز شده‌ایم در این عرصه نبرد نیز پیروز خواهیم شد.

امیر حیدری بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی، همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای مقابله با بیماری کرونا تجهیز کرده است تا این بیماری طولانی نشود و قطعا پیروزی با همه ماست.

وی در مورد راه‌اندازی بیمارستان ۵۰ تختی در پردیسان قم توسط ارتش عنوان کرد: این بیمارستان قابلیت گسترش تا ۱۰۰۰ تخت را دارد و هم اکنون نیز با کادری مجرب و متخصص و متعهد وارد عمل شده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ یک از افرادی که به قم عزیمت کرده‌اند تا در این میدان به خدمت بپردازند با اجبار نیامده‌اند بلکه وظیفه خود را مبنی بر ولایت‌مداری و خدمت به مردم دانسته‌اند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم در این چند روز ضدعفونی کردن معابر عمومی و پرتردد است که یک روز در میان این کار توسط ارتش انجام شد ضمن اینکه تیمی در حرم مطهر مستقر شده و اقدام به ویروس زدایی می کند.

امیر حیدری بیان کرد: یکی از اقدامات مهم ارتش در این ایام، توزیع اقلام بهداشتی در میان مردم است که در این زمینه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را به دست مردم می‌رسانیم همچنین ارتش آمادگی خود را در جهت توزیع این اقلام بهداشتی ویژه علما و مراجع عظام دارد.

وی اظهار کرد: از جمله توانمندی های ارتش، تولید مواد بهداشتی، ماسک، گان پزشکی و مواد ضدعفونی است و در مورد تولید لباس‌های ویژه کادر پزشکی تجهیزات خوبی وجود دارد و می توانیم این تولیدات را به شبکه بهداشت تحویل کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگر قم قابلیت ارائه مواد اولیه از جمله پارچه را داشته باشد، ما آمادگی لازم برای تولید را داریم ضمن اینکه از کادر متخصص پزشکی و درمانی نیز برخوردار هستیم.

وی اظهار کرد: در استان قم در قالب ستاد بحران، مدیریت خوبی در خصوص کنترل و پیشگیری از کرونا انجام شد و امیدواریم بتوانیم با مشارکت دستگاه های اجرایی قم و علوم پزشکی هر چه زودتر این ویروس را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha