یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه فسا

حوزه/ امام جمعه فسا گفت: مسئولان تمامی دستگاه‌ها پابه‌پای وزارت بهداشت حرکت کنند و تمامی امکانات‌ در جهت مقابله با ویروس کرونا و به حداقل رسیدن تلفات، بکار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، صبح امروز در جمع روحانیون شهرستان فسا که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در طول تاریخ بلاها و گرفتاری ها به اشکال مختلف گریبانگیر بشر شده و تلفات زیادی هم بر جای گذاشته است.

وی اضافه کرد: وظیفه تمامی ما به عنوان مسلمان در برابر این پدیده ها، صبر و خویشتنداری و پرهیز از جزع و فزع ناامیدانه و سپس توکل و اعتماد صادقانه به خداوند متعال است که این توکل ملزوماتی همچون دعا و تضرع در محضر خداوند متعال و توسل به ائمه طاهرین(ع) و تلاش و جدیت در پیگیری اسباب و مسببات عالَم تکوین که علم و تکنیک روز، عهده دار آن است، دارد.

امام جمعه فسا عنوان کرد: در بحران‌هایی مانند شیوع بیماری کرونا، دین و شرع مقدس به ما آموخته که هم از دعا و توسلات معنوی بهره ببریم و هم اسباب و مسببات و عوامل ظاهری در سلسله حوادث عالَم را دنبال کنیم. در روایتی از امام صادق(ع) آمده که می فرمایند خداوند بر خود محال کرده که امور جهان را از غیر طریق اسباب و مسببات و قوانین ظاهری طبیعت به جریان اندازد.

حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون در مقطع زمانی کنونی، بیان داشت: وظیفه ما طلاب و روحانیون در مرحله نخست، هدایتگری عالمانه است به این معنا که هم نور امید را در دلها و اذهان مردم روشن کنیم و هم به ترویج عامل مهم دعا، معنویات و صدقات در بین مردم بپردازیم و همچنین مردم را تشویق و ترغیب کنیم که دستورات دقیق وزارت بهداشت و متخصصان مربوطه را رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: مسئولان تمامی دستگاه‌ها نیز باید در این ماجرا پابه‌پای وزارت بهداشت حرکت کنند و تمامی امکانات‌ در جهت مقابله با این ویروس و به حداقل رسیدن تلفات، بکار گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha