جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتفاضه ماه صفر

حوزه/ کتاب انتفاضه ماه صفر مردم نجف اشرف شامل خاطرات نویسنده و مردم نجف و اسناد مربوط به این انتفاضه توسط شیخ محمد حسون منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به دنبال بخشنامه رسمی رژیم بعث، مبنی بر ممنوعیت زیارت پیاده کربلا در سال ۱۳۹۷ قمری مردم نجف اشرف با زمینه سازی برای مقابله با رژیم، حرکت عظیمی را پی ریزی کردند و نیروهای دولتی نیز با به کارگیری تانک ها، زره پوش ها و هواپیماها، راه پیمایی زائران پیاده حسین(ع) را در مسیر (نجف ـ کربلا) در هم کوبیدند و هزاران نفر را بازداشت کردند.

این حرکت انقلابی که از آن به انتفاضه صفر الخیر یا انتفاضه اربعین یاد می شود، برگی پرافتخار از تاریخ ارادتمندان به خاندان اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسون رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی وابسته به دفتر آیت الله سیستانی در قم در زمان رقم خوردن انتفاضه ماه صفر مردم نجف اشرف به عنوان یک جوان ۱۷ ساله در میان زایران اربعین بوده و سپس بازداشت و شکنجه شده است و اکنون خاطرات و شنیده ها و اسناد مربوط به انتفاضه ماه صفر را در کتاب به این نام منتشر کرده است.

شیخ حسون خاطرنشان کرد منابع این کتاب شامل خاطرات شخصی و همچنین شنیده های وی از شرکت کنندگان در این انتفاضه که در زندان با آنها آشنا شده و همچنین مطالبی که تا کنون درباره این انتفاضه نوشته شده است می شود و در تالیف آن از اسناد کمیته تاریخ حزب بعث و روزنامه های آن دوره عراق مانند الثورة، الجمهوریة، طریق الشعب، العراق و مجله الف باء استفاده شده است.

همچنین می‌توانید مصاحبه خبرگزاری حوزه با شیخ محمد حسون درباره انتفاضه ماه صفر را که در سال ۱۳۹۴ انجام شده از اینجا بخوانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha