جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعةالمصطفی

حوزه/ جامعةالمصطفی به اظهارات نسنجیده و حاوی القای شبهه مولوی عبدالحمید، واکنش نشان داد و بیان داشت: یقیناً برادران و خواهران اهل سنت ما به خوبی به این مسائل وقوف دارند و حامیان پشت پرده اختلاف ‌افکنی مذهبی در ایران عزیز را می ‌شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، روابط عمومی جامعةالمصطفی با صدور بیانیه ای به اظهارات مولوی عبدالحمید  و سوءاستفاده از این موقعیت‌ها و نسبت دادن این گونه حوادث به اعتقاد یا عملکرد مردم ایران و نظام اسلامی واکنش نشان داد  که متن این بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

اخیراً فیلم کوتاهی از سخنان جناب آقای مولوی عبدالحمید منتشر شده که حاوی القای شبهاتی است که لازم دیده شد نسبت به آنها توضیح داده شود.

 ایشان به کدام دلیل ادعا کرده‌ اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش‌ پژوهان چینی المصطفی بوده‌ اند؟ آیا مدرکی به جز ادعای رسانه‌ های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه شده؟ انتظار می ‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد.

 به چه دلیل ایشان حضور طلاب اهل سنت در مراکز آموزشی المصطفی را مغایر با سیاست تقریب مذاهب اسلامی شمرده ‌اند، حال آن که این حضور، خود نشانه ‌ای از سیاست تقریب مذاهب است. برنامه ‌های آموزشی المصطفی برای این عزیزان مبتنی بر فقه و کلام اهل سنت و البته با رویکرد تقریبی و اعتدالی و در مقابل سیاست تکفیری و افراطی است که متأسفانه در برخی مراکز دیگر شاهد آن هستیم.

  این ادعای شستشوی مغزی دانش‌ پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل سنت که مدارج علمی برجسته‌ای را واجد بوده و هستند و در عین حال، برای طی مراحل تحصیلات تکمیلی و به ویژه دوره دکتری تحصیل در المصطفی را برگزیده‌ اند،‌ نیست؟

 ابتلائات الهی همواره برای همه انسان ‌ها در طول تاریخ بوده است و به یاری خداوند، ملت ما از این ابتلا هم مانند دیگر آزمایش‌ ها سربلند عبور خواهد کرد. سوءاستفاده از این موقعیت‌ها و نسبت دادن این گونه حوادث به اعتقاد یا عملکرد مردم ایران و نظام اسلامی، مصداق روشن ناسپاسی است. البته یقیناً برادران و خواهران اهل سنت ما به خوبی به این مسائل وقوف دارند و حامیان پشت پرده اختلاف ‌افکنی مذهبی در ایران عزیز را می ‌شناسند.

روابط عمومی جامعة‌المصطفی(ص)‌العالمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلطان احمدی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    6 1
    در کشورهای اروپایی و حتی آمریکا هم بگید طلاب چینی جامعه المصطفی باعث کرونا شده اند کمی وجدان هم داشته باشید بد نیست آن در زمانی که همه دست در دست هم داده اند تا با یاری خدا کرونا را شکست بدهند این ویروس بدبینی و تفرقه و نفاق و دروغ و شایعه دیگر چرا
  • عبدالعلی المجاهد IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    1 0
    سلام - امثال ...های پوشالی که جیره خور و نوچه خاندان پست سعودی هستند بدانند اگر بخواهند باعث تفرقه افکنی در ملت حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بشوند و معاویه گونه از شرایط بغض رنج کنونی برای اهداف پلیدشان بهره ببرند ، ما فداییان راه مولا علی و منتقمین خون حضرت زهرا بطول ، زمین را از لوث وجود نحسشان پاک خواهیم کرد. کلام آخر اینکه ، به تفرقه افکنان افراطی می گوییم که تاریخ هنوز شاه اسماعیل صفوی(ره) و اقدامات او را از یاد نبرده است. اللهم العن اعدا العلی والمسنکفین لولایته و اخذلهم فی الدنیا و الآخره.
  • حامد IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
    0 0
    این مولوی عبدالحمید ... فقط همین
  • البلانوشی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 2
    خب ویروس که بال نداشت‌
  • توحید IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    متاسفانه عبدالحمید بارها و بارها سخنان تفرقه انگیز بسیاری گفته و از سعه صدر نظام مقدس اسلامی سوء استفاده کرده است . او بر خلاف صریح آیات قرآن عمل می کند و کسی که بر خلاف قرآن عمل می کند باید به سزای خود برسد.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    زمستان می رود ولی روسیاهی به ... و اربابش آل سعود می ماند .
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    منافقین و یهودیان مدینه وقت جنگ خندق و گرفتاری مسلمانان باطن پلید خود را نشان دادند . برخی نیز در این شرایط نفاق خود را نشان دادند . پیامبر گونه با منافقین و یهودیان پیمان شکن باید برخورد کرد .
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    اولا امثال عبدالحمید اینقدر شعور داشته باشند که صدقه سر رفعت اسلامی این نظام مقدس است که اینگونه علی رغم مزدوری بیگانه دراین مملکت چنین امنیت دارند و اندکی انصاف دین پیشکش. دوم اینکه اصلا این اراجیف ارزش پاسخگویی از سوی یک نهاد رسمی حاکمیتی ندارد.
  • علی فاروق IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    3 0
    چرا این ... و مزدور ال سعود و استکبار جهانی بعد از این همه خلاف کاری ها و تفرقه انگیزی راحت راهشو ادامه میده؟ ایا در نظام جمهوری اسلامی این چنین افرادی سزاوار مجازات و پرس و جو نیستند؟
  • حامد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    وجدانا اگه یه عالم شیعه در عربستان این حرفا رو میزد، واکنش رفقای وهابی مولوی عبدالحمید چه می بود؟ . شیعیان عربستان تحت حکومتی که منشاء داعشه و سربریدن شیعیان رو واجب میدونه، نفس شون بالا نمیاد تا چه برسه که خلاف حکومت عربستان هم بخوان مثل این شخص حرفی هم بزنن. زکریا جابر، کودک شش ساله که یک راننده تاکسی تو روز روشن جلوی مادر وحشت زده ش سرش رو گوش تا گوش برید یادتون هست؟ . اونوقت ررفقای همین آقای عبدالحمید در بهشت موعود شون یعنی عربستان سعودی، راننده رو تبرئه کردن و گفتن راننده دیوانه بوده و مجنون شرعاً مکلف نیست. حال با اونهمه آزمون های راهنمایی و رانندگی چطور معلوم نشده بود که دیوانه ست و... بعله جناب مولانا شما بارها به اصرار اثبات کردی که با همه ی نرمش و چشم پوشی ایران، سرسپرده ی سعودیِ آدمکش و آدمخوار هستی
  • محب اهل بیت (ع) IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    از شهید همت یک جمله ی خیلی زیبایی نقل شده است که می گوید: «هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد همان جبهه خودی است». این جمله ی حکیمانه به ما می آموزد که دشمن هرجا را که تأثیرگذار ببیند، همانجا را می کوبد و ما باید به همانجا بیشتر پافشاری و توجه کنیم.حمله ی دشمن به معصومین (ع) نیز به همین جهت است. طلاب المصطفی (ص) در خدمت مقدم مبارزه قرار دارند و تأثیرات خدمات این عزیزان در دفاع از حریم آل الله، عمیق و قابل توجه است؛ لذا دشمن از هر بهانه ای برای تضعیف و کوبیدن این عزیزان استفاده می کند.
  • عبدالصاحب IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    عبدالحمید دستور خود را از آل سعود برای کلید زدن پروژه سوریه سازی ایران دریافت کرد .
  • خ ب IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    گفتن حقیقت در این زمانه سخت است و شنیدن آن تلخ تر
  • محمد علی فاضلی NL ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    ار سر عناد وبیخردی است که چشم آن را ندارد که ببیند عظمت مکت تشیع را
  • دکتر وحید رضایی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    تمامی اهل سنت و وهابیت معتقد به حدیث ی هستند و خود را مکلف به اطاعت از آن حدیث میدانند از قول رسول خاتم صلوات الله و السلام علیه نقل میکنند که رسول خدا فرمودند اطاعت از حاکمان بلاد مسلمین واجب است حتی اگر حاکم فاسق م ظالم و حتی کافر باشد و اموال و .... مسلمانان را غصب و خودشان را شکنجه می کنند خروج علیه حاکم را نه تنها حرام میدانند،و حتی حق کوچکترین اعتراض را ندارند و تصریح میکنند هر کس بمیرد و بیعت حاکم بر گردنش نباشد،مرگش همان مرگ جاهلی خواهد بود.و با این حدیث خون سیدالشهداء را میان شمردند توسط عبدالله بن عمر و هم فکرانش و تا کنون طی 1400سال به بنی امیه بنی عباس و آل سعود خدمت کرده آمد.اما همین علما و مفتی ها و مولوی ها به کشور ایران و عراق و سوریه که میرسند یک بام و دو هوا را اجرا می‌کنند.11سال جنایت وحشیانه در سوریه و عراق و افغانستان رو در فتواهای کاملا متناقضی به نمایش گذاشته آمد و در مورد ایران گستاخانه شبهه پراکنی میکنند و بذر نفاق می پاشند. رسول خاتم با خلق عظیمش و مولا علی و اهل بیت شأن و شیعیان شأن در اوج مظلومیت بودند و هستند.حتی در کشور مقتدر و قدرتمند عزیزمان ایران که مملکت ولی عصر هست با جمعیت 90%شیعه ،باز هم در اوج مظلومیت هستی م.تا حدی که مولوی گرگیج رو سفید کرد نواصب رو. کل يوم عاشورا و كل أرض كربلا