چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خانم قانعی زارع

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن گفت: هر مبلّغ با تشکیل ستاد سلامت در محیط زندگی و محل کار با رعایت اصول بهداشتی و تبیین آن در جمع نزدیکان، بستگان و دوستان می تواند گام مؤثری در مقابله با ویروس کرونا بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خدیجه قانعی زارع در نشستی با کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بندرترکمن با محوریت فعالیت های مدرسه در پیشگیری از ویروس کرونا بیان کرد: به هر میزانی که دشمنان درصدد ضربه زدن به اسلام و ترس و اضطراب برای مردم ایران باشند، با شکست مواجهه خواهند شد و دشمن بداند که مردم با توکل و توسل در مقابل هجمه آنان  مقابله خواهند کرد.

وی به توصیه های بهداشت فردی، خانوادگی و اجتماعی در فضاهای فیزیکی اشاره کرد و گفت: هر مبلّغ با تشکیل ستاد سلامت در محیط زندگی و محل کار با رعایت اصول بهداشتی و تبیین آن در جمع نزدیکان، بستگان و دوستان می تواند گام موثری در مقابله با ویروس کرونا بردارد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بندرترکمن با اشاره به شعار «خدمت ادامه دارد»، افزود: مبلغان با راه اندازی کارگاه جهادی به آموزش دوخت و تهیه لباس های پرسنل بیمارستان و ماسک های بهداشتی در خدمت رسانی به هموطنان عزیز مشغول فعالیت هستند.

قانعی زارع تصریح کرد: مبلغان این مدرسه با تهیه و توزیع پک های غذایی، بهداشتی(مواد ضدعفونی)، بسته های حمایتی، بروشورهای سلامت و... در بین خانواده های بی بضاعت به خدمت رسانی و کمک کردن به مردم پرداختند.

وی، تماس تلفنی جهت همدردی و روحیه بخشی به بیماران کرونایی را یکی دیگر از فعالیت های جهادی مبلغات برشمرد و گفت: در خانه ماندن آحاد مردم و حفظ حقوق دیگران از وظایف شرعی هر یک از افراد است.

استاد حوزه خواهران به اثرات معنوی ادعیه اشاره کرد و گفت: دعا در بهبود بیمار و دفع بیماری نقش تعیین کننده ای دارد و بسیاری از مردم اثرات شگفت آور دعا را در شفای بیماری های غیر قابل معالجه مشاهده کردند؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا دعاهایی برای مقابله و درمان بیماری به همراه عملکرد مراقبتی مردم نقش تعیین کننده ای در ریشه کن کردن آن دارد.

قانعی زارع اضافه کرد: طلاب مدرسه به نیت سلامتی هموطنان با اجرای طرح پویش «خانه های فاطمی» فضای خانه را با ادعیه و نیایش(ختم قرآن،زیارت عاشورا، حدیث کساء و دعای توسل و ...) عطرآگین می کنند.

قانعی زارع خاطرنشان کرد: برای شادی روح درگذشتگان کرونا، ختم قرآن گرفته شد و برای سلامتی هموطنان هم با کمک طلاب و خیّرین، قربانی انجام شد و در میان نیازمندان توزیع گردید.

وی گفت: با مشارکت دفتر امام جمعه شهرستان بندرترکمن، پاکسازی محیط مدرسه و رفع آلودگی ویروس کرونا با مواد ضدعفونی صورت گرفت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بندرترکمن در پایان اظهار امیدواری کرد که آحاد مردم عزیز کشور با در خانه ماندن، ضامن سلامتی خود و دیگران باشند تا حقوق یکدیگر رعایت شود، زیرا رعایت حق الناس بزرگ ترین وظیفه شرعی در برابر دیگران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha