چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش و غرفه انجمن فقه و اصول حوزه

حوزه/حوزه های علمیه از رهگذر پیام مبعث باید توجه ویژه ای به فضای مجازی داشته باشند. در همین رابطه هدایت پیامبر(ص) و بعثت او هرگز توقف نداشته است و ایشان با خصوصیاتی نظیر شاهد، مبشّر، نذیر، سراج، منیر و طبیب دوار بودند و توانستند هدایت جهانی را تحقق بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، ضمن گرامیداشت این روز، گفت: هدایت پیامبر اسلام فرایند حرکت و تحول تدریجی و دائمی همراه با جهش بوده است.  ایشان در بیان احکام، هدایت تدریجی و در حرکت هایی نظیر مسئله امپراطوری روم و ایران  جهش هایی در زندگی هدایت گری داشته اند.

این استاد عالی حوزه اظهار داشت: هدایت پیامبر همراه با تعادل و میانه روی است. وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا مُبَشِّراً وَ نَذِیراً و تو را جز مژده‌رسان و بیم دهنده نفرستادیم. ؛  از طرف دیگر می فرمایند« مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا و در جای دیگر فرمودند« إِنَّکَ‌ لَتَهْدِی‌ إِلَی‌ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ‌ ». اینها و آیات دیگر نشان گر تعادل و میانه روی بسیار متناسب با اهداف اسلام درهدایت پیامبر اسلام است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه افزود: از سوی دیگر هدایت ایشان مجموعه جزئی نگر همراه با کلان نگر و جهان شمول است. ایشان ثابت کرده اند که انسان در روستا می تواند جهانی فکر کند و البته این نکته برای حضور حوزه های علمیه با توجه به رسانه جدید و جهانی بسیار اهمیت دارد.

وی بیان داشت: حوزه های علمیه از رهگذر پیام مبعث باید توجه ویژه ای به فضای مجازی داشته باشند. در همین رابطه هدایت پیامبر(ص) و بعثت او هرگز توقف نداشته است و ایشان با خصوصیاتی نظیر شاهد، مبشر، نذیر، سراج، منیر وطبیب دوار بودندو  توانستند هدایت جهانی را تحقق بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: هدایت پیامبر(ص) صرفا هدایت شخصی،  فردی، اجتماعی و حکومتی نبود، بلکه تمدن ساز در تاریخ بشریت و همراه با رحمت، مهربانی و عطوفت بود و مَا أَرْ‌سَلْنَاکَ إِلَّا رَ‌حْمَةً لِّلْعَالَمِینَ. و تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم. ؛ در جای دیگر می فرماید لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه اظهار داشت: مبعث پیامبر اکرم پیام های بسیاری برای زمان فعلی ما دارد که از مهمترین آن ، موضوع آرامش و اطمینان و سعه صدر است؛ که اگر این  موضوع نباشد، دارو و درمان هم تأثیر نخواهد داشت. در همین رابطه حوزه های علمیه  می توانند اثرگذار باشند.
313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha