پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آماده باش

حوزه/ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در سطح استان قم و برف در ارتفاعات، ۳ تیم عملیاتی هلال احمر قم در مواجهه با سیل و آبگرفتی در حال آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هادی سلیمی با ارائه گزارشی از اقدامات و آماده باش تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان قم در سیل و آبگرفتگی عنوان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بارش شدید باران در سطح استان قم و برف در ارتفاعات، ۳ تیم عملیاتی هلال احمر قم در مواجهه با سیل و آبگرفتی در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی با اشاره به فراخوان‌های اعلام شده بیان کرد: فراخوان اول ویژه ۴۰ نجاتگر در قالب ۸ تیم سیلاب در شهرستان قم و فراخوان دوم شامل ۱۵ نجاتگر در قالب ۳ تیم سیلاب در شهر کهک و فراخوان سوم ویژه ۱۰ نجاتگر در قالب ۲ تیم سیلاب در شهر جعفریه است.

سلیمی خاطرنشان کرد: آماده سازی و بارگیری ۱۰ پمپ کف کش غیر از ۸ پمپ موجود در پایگاه های جاده ای استان و اعزام ۸ خودروی عملیاتی کمک دار و آمبولانس از دیگر اقدامات این جمعیت است.

وی گفت: تاحال حاضر بیشترین میزان بارش و آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر در شهر کهک رخ داده است که تیم های عملیاتی در حال تخلیه آبگرفتگی منازل مسکونی می باشند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با توجه به پیش بینی و احتمال تداوم بارش ها، احتمال گسترش آبگرفتگی در سطح شهر قم و شهر قنوات وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز حوادث در رابطه با آبگرفتگی و جاری شدن سیل، با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha