سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر شما/ تجهیز اموات کرونایی توسط طلاب جهادی هرمزگان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی از فعالیت ۱۵ طلبه و روحانی برای تجهیز متوفیان کرونایی در اهواز خبرداد و گفت: بیش از یک سال است که طلاب و روحانیون مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز در طرح بدرقه تا بهشت سازمان آرامستان‌های شهر اهواز حضوری فعال دارند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر موسسه فرهنگی هنری میعاد سفیران هدایت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه متوفیان بر اثر ویروس کرونا در اهواز، با رعایت کلیه احکام شرعی غسل و تدفین می‌شوند، اظهارداشت: تعداد ۱۵ نفر از طلاب و روحانیون اهوازی به‌صورت مستمر و شیفت بندی شده، در سازمان آرامستان اهواز و همچنین باغ فردوس حضور داشته و علاوه بر اجرای احکام و واجبات کفن‌ودفن اموات، اقدامات ویژه‌ای را نیز در خصوص افرادی که بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند را نیز انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طلاب با رعایت تمام نکات بهداشتی و استفاده از لباس‌های مخصوص اقدام به غسل اموات کرونایی می‌کنند، گفت: اگر چنانچه طلاب و روحانیون اهوازی برای انجام این کار داوطلب نمی‌شدند، چه‌بسا ممکن بود آن بندگان خدا بدون رعایت نکات شرعی دفن شوند! اما به لطف الهی با حضور طلاب و روحانیون، این کار سخت انجام گردید و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۵ طلبه در طرح بدرقه تا بهشت فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بیش از یک سال است که طلاب و روحانیون مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز در طرح بدرقه تا بهشت سازمان آرامستان‌های شهر اهواز حضوری فعال داشته و اعضای این طرح، پس از گذراندن دوره‌های بدو و ضمن خدمت به مهارت بسیار خوبی در خصوص تجهیز اموات رسیده‌اند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری میعاد سفیران هدایت، با اشاره به عمده فعالیت طلاب در طرح بدرقه تا بهشت، گفت: غسل یا تیمم، اقامه نماز میت، انجام تلقین و نظارت بر تدفین اموات کرونایی به‌صورت شرعی و مطابق با فتاوای رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام تقلید بخشی از کارهای روزانه طلاب و روحانیون می‌باشد.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان با اشاره به نحوه کفن‌ودفن متوفیان کرونایی گفت: در این خصوص نیز بنا بر فتوای رهبر معظم انقلاب، طلاب و روحانیون متوفیان کرونایی را با حفظ رعایت اصول بهداشتی و ایمنی  غسل داده و پس‌ازآن، مراحل خاک‌سپاری بنا بر پروتکل‌های وزارت بهداشت، انجام می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha