پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رهبر معظم انقلاب اسلامی

حوزه/ اساساً هدف حقیر این نیست که استفاده از جن یا عدم استفاده از آن را در سیستم های اطلاعاتی دنیا رد یا تأیید کنم. عرض من این است طرح این مسئله از سوی برخی رسانه ها و دامن زدن به آن نه اولویت دارد و نه هم رهبری عزیز این را فرموده!! چرا به اسم رهبری این مسئله را مطرح کردید و هزینه ایجاد کردید؟ چرا مسائل اصلی که رهبری در این سخنرانی فرمودند را ندیدید!؟

خبرگزاری حوزه | سخنان ناب رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ ۳ فروردین امسال بصورت زنده از رسانه ها پخش شد. جان کلام ایشان در این مطلب ارائه شده است:

۱. حضرت محمد(ص) در بعثت خود، حقایقی را برای بشر به ارمغان آورده که اگر انسان ها به آن حقایق آگاهی پیدا کرده و عمل کنند زندگی شیرین، پرفایده و مطلوب خواهد بود. سه دسته حقایق؛ نظام معرفتی، ارزشها و احکام اسلامی.

- نظام معرفتی یعنی نگاه اسلام به هستی، به خداوند متعال، به انسان و ... همان جهان بینی.

- ارزش ها: نظیر عدالت، آزادی، حُرّیت و کرامت انسانی و ...

- احکام؛ مجموعه بایدها و نبایدها؛ بکن و نکن ها. اگر انسان به این مجموعه حقایق آگاهی پیدا کرده و به آن ها عمل کنند قطعاً زندگی زیبا خواهد بود.

۲. برای اینکه پیامبر بتواند این حقایق را یعنی نظام معرفتی، ارزش ها، احکام و ... را در جامعه و بین مردم نهادینه کند باید قدرت سیاسی داشته باشد. بدون قدرت سیاسی، کسانی که با این ارزش ها مخالفند، با آزادی و عدالت مخالف اند، اجازه گسترش این مفاهیم و ارزش ها را نمی دهند. قلدرها، زورگویان، مستکبرین با این حقایق دشمنی می کنند.

هم پیامبران پیشین هم پیامبر عزیز اسلام وقتی می خواستند این حقایق را در جامعه نهادینه کند تا زندگی عموم مردم شیرین شود با دشمنی هایی از انسان و جن مواجه شدند.

۳. امام خمینی(ره) هم وقتی خواستند این حقایق را زنده و در جامعه نهادینه کرده و قدرت سیاسی تشکیل دهند با این دشمنی ها مواجه شدند. رهبری عزیز این نکته را اینگونه شرح دادند: «خداوند متعال میفرماید که «وَ کَذلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلی بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورا»؛ (سوره‌ی انعام آیه‌ی ۱۱۲). هم دشمنان جنّی، هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم میکنند؛ سیستم‌های اطّلاعاتیِ خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری میکنند».

۴. خب؛ حالا باید در برابر این دشمنی ها چه کرد؟ قدم اول صبر است؛ نه به معنای اینکه در خانه بنشینید و کاری نکنید تا مشکل حل شود. خیر؛ صبر یعنی اینکه مقاومت کنید. روی حرف حق خودتان، روی محاسبات عقلانی و تدبیر و مشورت تان بایستید و پافشاری کنید و حرف دشمن را قبول نکنید.

قدم دوم؛ باید کشور قوی شود. در هر عرصه ای باید ایران قوی شود. چه در حفظ جوانیِ جمعیت ایران از طریق افزایش جمعیت و فرزندآوری؛ چه در عرصه مجازی و رسانه؛ چه در عرصه بهداشت و درمان؛ چه در عرصه تولید اقتصادی و هر عرصه دیگر! راه قوی کردن اقتصاد هم از #جهش_تولید می گذرد.

۵. حالا یکبار دیگر آن جمله رهبری را با دقت بخوانید: «سیستم‌های اطّلاعاتیِ خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می کنند».

اساساً رهبری در این سخنرانی نگفتند که دشمنان در سیستم های اطلاعاتی از جن کمک می گیرند! بلکه فرمودند سیستم های اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می کنند. اما برخی نادانسته و غافل این نکته رهبری را در رسانه ها بولد کردند و سکانسی از یک فیلم هالیوودی را هم منتشر کردند که ببینید دشمنان از جن در سیستم اطلاعاتی خود استفاده می کنند.

ببینید؛ اساساً هدف حقیر این نیست که استفاده از جن یا عدم استفاده از آن را در سیستم های اطلاعاتی دنیا رد یا تأیید کنم. عرض من این است طرح این مسئله از سوی برخی رسانه ها و دامن زدن به آن نه اولویت دارد و نه هم رهبری عزیز این را فرموده!! چرا به اسم رهبری این مسئله را مطرح کردید و هزینه ایجاد کردید؟ چرا مسائل اصلی که رهبری در این سخنرانی فرمودند را ندیدید!؟

متأسفانه طرح این مسئله از سوی برخی از رسانه های خودی، نادانسته باعث ترساندن مردم و سست کردن مقاومت مردم می شود؛ ضمناً بهانه ای است به دست معاندین و مدعیان پوچ اندیش که بساط تمسخر مهیا شود و به رهبری اتهام «توسل به خرافه» وارد شود! کاش رفقا بجای جریان سوزی، به جریان سازی بپردازند!

داود مدرسی یان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بزرگوار IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    1 1
    خدا به رهبری عمرباعزت عنایت فرماید ودشمنانش را خوار و ذلیل کند به حق مولا صاحب الامروزمان ان شاالله
  • ارمیا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    حضرت آقا صراحتا گفتن دشمنان جنی و انسی!