پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غضنفری

حوزه/ باید برای ادامه صادرات استان قم تلاش کنیم و دولت با دیپلماسی اقتصادی و تعریف یک پروتکل بهداشتی زمینه را برای صادرات کالاهای تولیدی استان فراهم سازد تا شاهد انباشت کالاها در انبارهای واحدهای تولیدی استان قم به دلیل عدم وجود تقاضای داخلی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در جلسه تدوین برنامه‌های عملیاتی جهش تولید در استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به تبعات بیماری کرونا گفت: تحلیلی از تبعات این بیماری بر اقتصاد استان صورت گرفته و ۳۰ پیشنهاد برای کاهش تبعات کرونا بر اقتصاد قم ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بخشی از درآمد واحدهای کوچک در روزهای پایانی سال است که این واحدها سال گذشته به دلیل بیماری کرونا از این درآمد محروم شدند.

وی افزود: باید برای ادامه صادرات استان قم تلاش کنیم و دولت با دیپلماسی اقتصادی و تعریف یک پروتکل بهداشتی زمینه را برای صادرات کالاهای تولیدی استان فراهم سازد تا شاهد انباشت کالاها در انبارهای واحدهای تولیدی استان قم به دلیل عدم وجود تقاضای داخلی نباشیم.

غضنفری با اشاره به بنگاه‌های اقتصادی استان قم تصریح کرد: بنگاه‌هایی که از شیوع بیماری کرونا در استان آسیب دیدند باید احصاء شوند تا بتوانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: با وجود این که بخش زیادی از منابع مردم استان در اختیار بانک‌های خصوصی است، اما این بانک‌ها در کمک به بخش تولید قم نقش زیادی ایفا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در استان هستیم، البته هنوز بخش گردشگری اولویت استان است، ولی به دنبال گسترش بخش‌های صنعت و کشاورزی در قم در کنار بخش گردشگری هستیم.

غضنفری با اشاره به نرخ بیکاری در استان قم بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا فصل پاییز سال گذشته نرخ بیکاری در استان رو به کاهش بود و اگر بیماری کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد، نرخ بیکاری در قم تک رقمی می‌شد، اما با این وجود در سال جاری تلاش خواهیم کرد که با جلوگیری از بیکاری کارگران واحدهای تولیدی، اجازه افزایش نرخ بیکاری در قم را ندهیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته استان قم با تورم ۳۲ درصدی دومین استان به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم در کشور بود، همچنین شاخص میانگین درآمد مردم استان قم افزایش پیدا کرد، در سال گذشته تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآورشد: با محدودیت‌های مالی دولت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی باید برنامه‌های اقتصادی را در استان اجرا کنیم، هم اکنون روند تامین کالاهای مورد نیاز مردم قم بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha