پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نقاهتگاه‌

حوزه/ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: اگرچه هنوز جمعیت بسیاری در نقاهتگاه‌هایی که تدارک دیده شده است حضور ندارند، اما در روزهای آینده اگر نیازی به حضور بیشتر بیماران در این مراکز باشد آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: آنچه در سپاه تهران بزرگ در آینده در بحث کرونا بدنبال آن هستیم کمک به طرح غربالگری است و امروز بسیج جامعه پزشکی شرایطی را فراهم کرده است که افراد باتجربه و فعال در مباحث بهداشت و درمان کمک زیادی به طرح غربالگری خواهند کرد.

وی گفت: عده‌ای هم هستند که تخصص‌های کمتری دارند و با دوره‌های آموزشی تلاش می‌کنیم آن‌ها را با طرح غربالگری آشنا کنیم.

سردار یزدی افزود: ما اواخر سال گذشته نقاهتگاه‌هایی را آماده کرده بودیم که اگرچه هنوز جمعیت زیادی در آن‌ها نیست، اما در روزهای آینده اگر نیاز به افزایش ظرفیت این نقاهتگاه‌ها بود آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده هم افزود: امروز به اذعان بسیاری از مسئولان دیگر مشکلی در تولید ماسک نداریم و ماسک مورد نیاز کادر درمانی کاملا تامین شده است و برای مردم هم تا ۷۰ درصد در تهران ماسک مورد نیاز را تامین کرده ایم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: موادضدعفونی کننده هم تقریبا همین شرایط را دارد و رفع آلودگی و ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها و مراکز عمومی هم در دستورکار بسیج است و امیدواریم بتوانیم جلوی بخشی از این چرخه نامتعادل ویروس را بگیریم.

اقدامات سپاه سیدالشهداء تهران در مقابله با کرونا

فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران نیز گفت: مجموعه سپاه و بسیج در چند هفته گذشته در عرصه تولید و توزیع برخی اقلام مورد نیاز و همچنین اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و در بحث ضدعفونی کردن معابر اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که از جهادگران و بسیجیان که در همه عرصه‌ها به صورت فداکارانه وارد میدان شده اند، قدردانی می‌کنم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده افزود: در طرح غربالگری اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان‌های استان تهران افتاده است و کار به سرعت پیش می‌رود.

وی گفت: درخصوص توزیع بسته‌های سلامت و معیشتی هم در سطح شهرستان‌های استان تهران اقداماتی صورت گرفته است، زیرا در حاشیه برخی از این شهرستان‌ها مردمی هستند که کم برخوردارند و ما بر خود واجب دانستیم که بسته‌هایی را در چند مرحله میان آن‌ها توزیع کنیم و در روزهای آینده بسته‌های سلامت، بهداشتی و معیشتی نیز میان آن‌ها توزیع می‌شود.

سردار حسن زاده در این مسیر از مردم و خیران هم به سبب مشارکتشان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha