سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر شهیدی

حوزه/ از ابتدای طرح نوروزی امسال ۲۴ اسفند تا پایان ۹ فروردین، ۳۲۱ ماموریت به دنبال حوادث ترافیکی در استان قم به این مرکز اعلام شده است که نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۲ در صد در تصادفات شهری و ۷۰ درصد در تصادفات جاده ای کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد شهیدی رئیس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال ۲۴ اسفند تا پایان ۹ فروردین، ۳۲۱ ماموریت به دنبال حوادث ترافیکی در استان قم به این مرکز اعلام شده است که نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۲ در صد در تصادفات شهری و ۷۰ درصد در تصادفات جاده ای کاهش نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت ۲۵۷ مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی استان منتقل شده اند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد کمتر بوده اند.

دکتر شهیدی خاطرنشان ساخت: کل ماموریت های انجام شده توسط پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت ۲۰۶۴ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد و البته عمده این کاهش ناشی از کم تر بودن حوادث ترافیکی ارزیابی می شود.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان قم ماهیت تماس وارده به واحد ارتباطات ۱۱۵ تغییر کرد و بر خلاف کاهش ماموریت ها، تعداد تماس ها با اورژانس افزایش نسبی داشته است که بسیاری از این تماس ها مرتبط با اورژانس های تنفسی و بیماران تب دار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha