یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصویر عکس دروغین برای محکوم کردن مسجد لیدز در بحران کرونا

حوزه/ به گفته پلیس تصویر عکسی از نمازگزاران در خارج از مسجد لیدز مربوط به پیش از اعلامیه رسمی برای بسته شدن مساجد می باشد و به نظر می رسد انتشار این تصویر با هدف بدنام کردن مسلمانان صورت گرفته است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از leeds-live، امام جماعت مسجد ابراهیم می گوید تصویری که از این مسجد در شهر لیدز در یورکشایر غربی انگلستان منتشر شده پیش از اعلام رسمی بسته شدن مساجد گرفته شده است و انتشار این تصویر در رسانه های اجتماعی در راستای بدنام کردن مسلمانان انجام گرفته است.

پلیس می گوید این عکس «یک هفته پیش از اعلامیه رسمی تعطیلی مساجد» گرفته شده  است و منتشر کنندگان این عکس قدیمی را محکوم کرده است. عکس مذکور در روز جمعه ۲۰  مارس (سه روز پیش از اعلام قانون ممنوعیت اجتماعات عمومی بیش از ۲ نفر) گرفته شده است، قانونی که بر اساس آن مردم فقط اجاز خروج از خانه را در موارد بسیار ضروری خواهند داشت.

عده ای از کاربران این تصویر را در شبکه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشته و پلیس غربی یورکشایر را متهم کردند که نتوانسته است مسلمانان را از نماز جماعت منع کند. اما این اداره رسما اعلام کرده که عکس مذکور پیش از خبر تعطیلی مساجد گرفته شده است.

 قاری عاصم امام جماعت مسجد مکه در لدیز ضمن بیان اینکه ۲۶ مسجد در سرتاسر لیدز وجود داشته و اکثر آن ها اکنون تعطیل شده اند گفت: اکثریت قریب به اتفاق مساجد باز نیستند. ما مشتاق هستیم بدانیم که آیا مواردی وجود دارد که دستورالعمل را دنبال نمی کنند ، زیرا آنها با بی مسئولیتی رفتار می کنند.

وی افزود: رهبری مذهبی وظیفه دینی و اجتماعی دارد تا از جان مردم محافظت کند و به نفع سلامتی و رفاه مردم عمل کند.

گفتنی است شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۵ نفر را در لیدز و بیش از ۱۷ هزار نفر را در سرتاسر انگلستان آلوده کرده است و بیش از ۱ هزار نفر در اثر این بیماری در بریتانیا  و ۸ نفر در لیدز فوت کرده اند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha