جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز طبیعت

حوزه/کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان این‌که کنترل بیماری کرونا با همکاری مردم امکان‌پذیر است، گفت: بهترین مکان در روز طبیعت خانه‌های مردم است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با اشاره شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: کرونا یک بیماری جدیدی است که اطلاعات زیادی از منشأ ویروسی آن در دسترس نیست اما با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی ادامه داد: در واقع پیشگیری از ابتلا به این بیماری در مقطع کنونی علمی‌ترین کار است تا از زنجیره‌ای انتقال این بیماری جلوگیری شود.

محمدی تصریح کرد: این ویروس از طریق دهان، بینی و چشم قابل‌انتقال است و به همین علت حضور در اماکن و مکان‌های شلوغ می‌تواند این بیماری را گسترش دهد.

وی با اشاره به‌روز طبیعت و سنتی که مردم ایران در این روز دارند، تصریح کرد: توصیه اکید ما به‌عنوان افرادی که در خط اول درمان این بیماری قرار داریم این است که مردم به‌هیچ‌عنوان به‌مانند سال‌های گذشته در طبیعت و پارک‌ها حضور پیدا نکنند.

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: این بیماری جدید بوده و داروی خاصی ندارد به همین خاطر باید تا حد ممکن درزمانی که همچنان امکان انتقال بیماری در جامعه وجود دارد از خانه خارج شد.

وی ابراز داشت: قطعاً رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم موجب خواهد شد که مراکز درمانی نیز به افرادی که به این بیماری مبتلا هستند خدمات بهتری را ارائه بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha