جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فعالیت تربت حیدریه

حوزه/ اکنون که اراده الهی درهای خدمت به مردم را در این عرصه گشوده است، اساتید و طلاب شهرستان تربت حیدریه فرصت را مغتنم دانسته و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تحت قرارگاه جهادی سردار حاج قاسم سلیمانی حضور فعالی در میدان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، اکنون که اراده الهی درهای خدمت به مردم را در این عرصه گشوده است؛ طلاب و روحانیون همیشه در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند و در همین راستا اساتید و طلاب مدرسه علمیه هراتی شهرستان تربت حیدریه نیز همپای دیگر مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تحت قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان حضور فعالی دارند.

طلاب و روحانیون تربت حیدریه و جهادگران حوزه بسیج طلاب شهرستان در این راستا اقدامات درخشنده ای داشته اند که از جمله آن گندزدایی معابر و خیابان های سطح شهر، پمپ های بنزین و گاز و همچنین پارک ها و مغازه ها و دیگر مراکز تحت رفت وآمد عموم مردم بوده است.

قربانی کردن ۵ راس گوسفند و تقسیم و توزیع آن میان مستمندان و نیازمندان به نیت شفای مبتلایان به این بیماری و رهایی از ویروس منحوس کرونا از دیگر اقدامات جهادگران بی منت است که در آغاز سال جدید صورت پذیرفت و دیگر فعالان این عرصه نیز با استفاده از اوقات فراغت به تهیه و اتوکشی ماسک در منزل پرداختند.

همچنین تهیه و توزیع بیش از ۱۷۰۰ عدد ماسک در سطح شهرستان به همراه ضدعفونی و گندزدایی معابر شهرک ولی عصر(عج) و دیگر نقاط شهرستان به صورت مستمر و روزانه از جمله برنامه های این گروه جهادی است.

این روزها نیز تغسیل و کفن کردن فوت شدگان بر اثر کرونا توسط طلاب جهادی در آرامستان جوادالائمه(ع) با پیگیری و هماهنگی حوزه علمیه و ریاست اداره تبلیغات اسلامی، صورت می گیرد که در این راستا طلاب جهادی جهت غسل و تدفین اموات مبتلا به کرونا حضور جهادی درخشانی دارند و در این خصوص ۱تیم ۳نفره از آقایان و ۱تیم ۳نفره بانوان متشکل از طلاب هر روز در صورت نیاز آماده انجام آداب شرعی غسل و تدفین اموات مبتلا هستند.

از سوی دیگر نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مسئولین مدرسه علمیه امام صادق(ع) تربت حیدریه و دیگر مراکز و مدارس علمی فعالیت جدی و پرشوری در عرصه آموزش مجازی داشته و علی رغم تعطیلی دروس حضوری، در قالب فضای مجازی بر اساس حوزه ۱۲ ماهه مشغول فعالیت و درس و بحث هستند و هیچیک از مباحث حوزه تعطیل نشده است که امیدواریم این فعالیت ها با قوت و قدرت بیش از پیش ادامه پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha