شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فعالیت های مرکز خدمات بروجرد

حوزه/ دو گروه جهادی از طلاب و روحانیون برادر و خواهر شهرستان بروجرد به صورت چرخشی در کارگاه تولید ماسک قرارگاه حضرت خدیجه(س) مشغول فعالیت هستند و روزانه ۳۰۰ ماسک سه لایه تولید می‌کنند.

احسان سلیمان الیگودرزی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: نمایندگی مرکز خدمات حوزه علمیه بروجرد براساس رسالتی که در قبال سلامت طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان دارد از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: در گام اول قبل از تعطیلی مدارس علمیه، با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان بروجرد و شورای تأمین استان، کارگاه‌های ارتقای سلامت با موضوع پیشگیری از کرونا در دو مرحله با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب برگزار شد.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه علمیه بروجرد ادامه داد: در گام دوم جلسه‌ای با حضور امام جمعه شهرستان بروجرد برای تشکیل گروه‌های جهادی برگزار و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد و پس از گسترش کرونا کارگروه‌های جهادی در سطح شهرستان تشکیل شدند.

وی تصریح کرد: تأمین مواد اولیه برای گندزایی معابر از دیگر فعالیت‌های نمایندگی مرکز خدمات بروجرد بود و گروه‌های جهادی با ۶ عدد پمپ دوشی و ۳ عدد تراکتور در سطح شهرستان به صورت مرتب در حال ضدعفونی معابر هستند.

الیگودرزی اضافه کرد: در گام بعدی کارگروهی از طلاب جهادی تشکیل شد تا برای هر زمانی که نیاز باشد در آرامستان های بروجرد برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی حضور پیدا کنند و در حال حاضر نیز یک نفر از برادران طلبه در آرماستان مستقر است.

وی افزود: برای راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، جلسه‌ای با امام جمعه شهرستان بروجرد برگزار و نامه‌نگاری‌هایی با اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام شد.

مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه علمیه بروجرد گفت: پس از دریافت مجوزهای لازم، فضایی به متراژ ۶۰ متر مربع به همراه اتاق ایزوله در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد تعبیه شد و مواد اولیه و لوازم خیاطی از قبیل چرخ خیاطی از خیرین و همچنین امام جمعه شهرستان تأمین شد.

وی بیان کرد: دو گروه جهادی از طلاب و روحانیون برادر و خواهر شهرستان به صورت چرخشی در کارگاه تولید ماسک قرارگاه حضرت خدیجه(س) بروجرد مشغول به فعالیت هستند و روزانه ۳۰۰ ماسک تولید می‌کنند؛ این ماسک‌ها به صورت سه لایه بوده و از استاندارهای لازم برخوردار هستند و در بازرسی‌هایی که از سوی صنعت و معدن صورت گرفته است این استاندارها تأیید شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha