شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرارگاه بهداشت حرم شاهچراغ

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: امروز کارگران روزمزد سر کار نرفته اند و در وضعیت سختی گرفتار هستند که باید به آنها کمک شود و زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در جلسه قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه در فضای امروز که دنیا گرفتار بیماری و ویروس کرونا است، برخی از اساتید علوم اجتماعی تحلیلی می کنند که سبک زندگی مسلمانان در مقابل سبک زندگی غربی در این فضا برتری خود را به خوبی نشان می دهد، اظهار داشت: در سبک زندگی غربی، هر کس فقط به فکر نجات خویش است و فداکاری و ایثار در چنین بحران هایی معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: برای تبلیغ دین نیاز به طراحی مناسب است و امروز در دنیا این سوال مطرح است که سبک زندگی اسلامی جلوتر است یا سبک زندگی غربی و ما باید نشان دهیم در سختی ها سبک زندگی ما بهتر جواب می دهد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: در صلوات شعبانیه می خوانیم: "وارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِمَا وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ،  و روزیم کن که مواسات کنم با فقیران که رزقشان تنگ نمودی به وسعتی که از فضل و کرمت به من عطا کردی"، امروز بعضی ها گرفتارند. 60 هزار کارگر روزمزدی در این شهر مدتی است سر کار نرفته اند و در وضعیت سختی گرفتار هستند که باید به آنها کمک شود. امروز زمان آن است که افراد ثروتمند جامعه به انفاق بیشتری روی بیاورند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم همه محدودیت های موجود، کادر بهداشت و درمان خوش درخشید، تصریح کرد: این کار در دنیا سروصدا کرد که بیش از 60 میلیون ایرانی مورد غربالگری قرار گرفتند. حال زمان آن است که در دست گیری از مستضعفان و محرومان نیز خوش بدرخشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان بیان کرد: مسلما دولت نمی تواند این بار سنگین را به تنهایی بردارد، ولی وقتی مردم به میدان آمدند هم زیبایی کار بیشتر است و هم ان شاءالله کمک خوبی داده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha