جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت علی اکبر

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حقیقتاً زندگانی نورانی حضرت علی اکبر(ع)، الگوی سبک زندگی ایمانی به خصوص در رابطه با نسل جوان است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت: حضرت علی اکبر (ع) شخصیتی است که به فرموده پدر بزرگوارش امام حسین(ع) از منظر رفتار، کردار، سیما و چهره، شبیه ترین مردم روزگار خود به جدش پیامبر اکرم(ص) بود.

وی همچنین افزود: آن طور که از منابع معدود تاریخی درباره سبک زندگی و سجایای این امامزاده واجب التعظیم به دست ما رسیده است، ایشان گذشته از اخلاق کریمانه نبوی، در تنهایی بسیار اهل تفکر همراه با حزن و اندوه بود به گونه ای که نقل شده از این حیث، رفتار و گفتار ایشان بسیار شبیه جدشان آقا امیرالمومنین علی (ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ویژگی های برجسته اخلاقی و رفتاری و منش کریمانه حضرت علی اکبر(ع) چنان بوده که حتی دشمنان اهل بیت(ع) همچون معاویه نیز ناچار از مدح ایشان بوده اند و این نشان می دهد که چقدر فرزندان اهل بیت(ع) دارای برجستگی ها و ویژگی های منحصر به فردی بوده اند که دوست و دشمن بدان معترف بوده است.

وی همچنین بیان داشت: یکی دیگر از شاخصه های زندگی حضرت علی اکبر(ع) علاقه بسیار ایشان به خلوت با خدای متعال و توجه به  قرآن و راز و نیاز است، چنان که نقل شده ایشان دارای صوت دلنشین قرآن بوده و همین مساله مایه جذب دل ها به حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) می شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که زندگی سراسر نورانی حضرت علی اکبر(ع)، الگوی سبک زندگی دینی و ایمانی به خصوص در رابطه با نسل جوان است، گفت: این بزرگوار در عین حال که از منظر درآمد خانوادگی، وضعیت خوبی داشتند اما همچون پدر و عموی بزرگوار خویش، زندگی ساده ای داشته و از حیث ویژگی ها و سجایای اخلاقی نیز در برخورد با دیگران بسیار ملایم و متواضعانه رفتار می کردند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha